Marketing 5.0. To najnowsza książka autorytetu w zakresie marketingu, Philipa Kotlera, i jego współpracowników: Hermawana Kartajaya i Iwana Setiawana. Skupiają się w niej w głównej mierze na trzech ważnych zjawiskach, którym muszą stawić czoła marketerzy: szybkim postępie technicznym, zmieniającym się zachowaniu konsumenckim i zmianach w modelach biznesowych. Jednym z kluczowych zagadnień Marketingu 5.0 są także technologie nowej generacji, tak zwane Next Tech, które mają pomóc marketerom w stworzeniu, zakomunikowaniu, dostarczeniu i uatrakcyjnieniu wartości oferowanej na każdym etapie ścieżki zakupowej klienta. Autorzy przyglądają się przykładom użycia nowoczesnych rozwiązań technologicznych w rozmaitych firmach, równocześnie pokazują jak samodzielnie zaprojektować strategię wykorzystującą technologię odpowiednią dla różnorodnych celów marketingowych. Książka składa się z trzech części. Pierwsza z nich to analiza zmian pokoleniowych i tego, jak wpłynęły na zachowanie konsumenckie. Autorzy zastanawiają się, w jaki sposób pokonać podziały społeczne, wynikające chociażby z nierówności ekonomicznej oraz sporów politycznych, aby móc dotrzeć do całego rynku. Część druga zajmuje się nowymi kierunkami strategicznymi obranymi przez firmy na całym świecie i wyjaśnia, jak podejść do nowych modeli biznesowych, które stały się standardowe dla współczesnego otoczenia biznesowego. Wreszcie część trzecia zagłębia się w realia momentalnie rozwijającej się technologii w kontekście nienaturalnej inteligencji, wszechobecnych czujników, rzeczywistości rozszerzonej i wirtualnej, a także Internetu rzeczy, a także Blockchain. *** „Książka pojawiła się w odpowiednim momencie i nieprzeciętnie wpisuje się w obecne czasy pandemii. Przedłużająca się kwarantanna wprowadzona w wielu krajach zmusiła mnóstwo firm do przyjrzenia się cyfrowym aspektom marketingu. Rozmiar książki czyni z niej na dodatek nadzwyczajny podręcznik dla praktykujących menedżerów". Walter Viera, były przewodniczący International Council of Management Consulting Institutes „wyjątkowo aktualny, a równocześnie dalekowzroczny wgląd w technologie cyfrowe i ich możliwości transformacji praktyk biznesowych. Marketingowcy, którzy szybciej aniżeli konkurenci zrozumieją, co z sobą niesie ten potencjał i podejmą optymalne działania, zapewnią swoim firmom trwałą przewagę rynkową". George Day, profesor emeritus Wharton School przy Uniwersytecie Pensylwanii „Philip Kotler niespotykaną zdolność nadawania transparentności przeszłości, teraźniejszości i przyszłości marketingu. Za każdym razem perfekcyjnie wie, co powinno przetrwać, a co należy zmienić. Wraz z dwoma współautorami książki odważnie wplata cyfrową technologię w marketingowe myślenie, planowanie i wdrażanie. Pozycja na czasie i nieprzemijalna". Kevin Lane Keller, profesor katedry marketingu w Tuck School of Business przy Dartmouth College *** Dr Philip Kotler, professor emeritus Kellog School of Management, gdzie poprzez sporo lat pracował jako wykładowca w Katedrze Marketingu Międzynarodowego. Według „Wall Street Journal" należy do sześciu najistotniej wpływowych myślicieli biznesowych. Otrzymał szereg nagród i honorowych tytułów od szkół z wielu krajów. Kotler jest znany na całym świecie – jego książki przetłumaczono na ponad dwadzieścia pięć języków, a sam regularnie zabiera głos na międzynarodowych forach. Hermawan Kartajaya jest założycielem i prezesem MarkPlus, Inc. I jednym z „50 guru, którzy kształtują przyszłość marketingu" według Chartered Institute of Marketing z szerokiej Brytanii. Jest także laureatem nagrody Distinguished Global Leadership (wybitnego przywództwa światowego) przyznawanej poprzez Pan-Pacific Business Association przy Uniwersytecie Nebraski – Lincoln. Jest również prezesem Asia Council for Small Business, a także współzałożycielem Asia Marketing Federation. Iwan Setiawan jest dyrektorem generalnym w MarkPlus, Inc. Pomaga firmom w zaprojektowaniu strategii korporacyjnych i marketingowych. Aktywny pisarz i mówca i redaktor naczelny „Marketeers".
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Marketing 5.0. Technologie Next Tech. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.