NIEUŚWIADOMIONE UPRZEDZENIA WPŁYWAJĄ NA skutecznOŚĆ TWOJĄ, TWOJEGO ZESPOŁU i CAŁEJ firmy BEZ WZGLĘDU NA TO, CZY O TYM WIESZ, CZY NIE. Jesteśmy dobrymi ludźmi z dobrymi intencjami, podejmującymi decyzje na podstawie faktów… tak? Niestety, w grę wchodzi dużo więcej, niż sobie uświadamiamy. Nasze mózgi nieustannie filtrują, sortują i wykorzystują skróty, żeby poradzić sobie z przytłaczającą ilością danych, które do nas docierają każdego dnia. Te skróty są nieraz miejscem, w które wkrada się uprzedzenie. Jeśli pozostawimy je poza kontrolą, mogą niekorzystnie wpłynąć na nasze podejmowanie decyzji, a także ograniczyć skuteczność, innowacje i szanse tych, którymi zarządzamy. Jeżeli ktoś mówi, iż nie ma żadnych uprzedzeń, oznacza to tylko tyle, że ich sobie nie uświadamia. Nasze mózgi kierują się nie tylko uprzedzeniami i preferencjami,też zmianą i rozwojem. To wymaga czasu i wysiłku, by wytworzyć nowe ścieżki neuronowe, sposoby myślenia i nawyki. To nie jest nietrudne,osiągalne. Dlatego eksperci z Franklin Covey napisali niniejszą książkę – dla liderów, którzy chcą rozwijać swoje przywództwo i świadomie pracować nad budowaniem bardziej inkluzywnych organizacji, dla menedżerów, którzy chcą zrozumieć i skorygować własne samoograniczające przekonania. Znajduje się w niej kompletny czteroczęściowy program i ponad trzydzieści niepowtarzalnych narzędzi, takich jak arkusz przygotowawczy czy lista sposobów na przeformułowanie nieświadomych myśli, które pozwalają wydobyć tkwiące w nas uprzedzenia na powierzchnię i pracować nad nimi. To, co myślimy o sobie nawzajem i jak współdziałamy ze sobą, ma ogromny wpływ na sukces całej marki. Badania pokazały, iż uprzedzenia (czy tendencje lub skłonności) mają wpływ na wyniki organizacji – na wszystko, od kultury, przez rekrutację, nowoczesność, aż po zyskowność. Uprzedzenia mogą utrudniać podejmowanie decyzji, skuteczność działania, wprowadzanie innowacji i osiąganie wyników w pracy. Pracownicy, którzy czują się obiektem uprzedzeń, z trzykrotnie większym prawdopodobieństwem zatrzymają dla siebie swoje pomysły, pozostaną niezaangażowani i odejdą z pracy w ciągu roku. Fuller, Murphy i Chow zebrali w książce wskazówki i narzędzia zezwalające nie tylko przeprogramować uprzedzenia,typowo rozwijać relacje i kreować wysoce sprawne zespoły. Dzięki rozpoznaniu uprzedzeń oraz położeniu nacisku na empatię i ciekawość świadomy lider może nie tylko wzmocnić zaufanie u członków zespołu, ale także uwolnić potencjał każdej napotkanej osoby. Wykorzystując umiejętności, których uczy ta książka, może poprawić własne wyniki, wyniki swoich zespołów oraz całej organizacji. *** „Rzadko można spotkać książkę bardziej potrzebną dla osiągnięcia sukcesu poprzez organizacje i społeczeństwa! Liderzy, którzy zdecydują się poznać swoje nieuświadomione uprzedzenia, będą mogli zasadniczo wzmocnić zaufanie w swoich zespołach i swoje przywództwo. Ta wartościowa książka pokazuje liderom wymierny i pożyteczny proces, zezwalający równocześnie zrozumieć swoje uprzedzenia, jak i podjąć działania, żeby im zaradzić". Stephen M.R. Covey, autor bestsellerów „New York Timesa" The Speed of Trust oraz Smart Trust „Ludzie się liczą! I każda osoba ma uprzedzenia. Musimy pogodzić się z tym, że uprzedzenia są życiowym faktem i że trzeba się do nich odnieść – do uprzedzeń u siebie i u innych. Autorzy Fuller, Murphy i Chow napisali wnikliwą książkę, która praktycznie powiadamia i edukuje, zapewniając pomocne narzędzia do rozpoznania i pokonania uprzedzenia. Pokazują, jak skorygować własne paradygmaty i obrać kurs na sukces – osobisty, zawodowy i społeczny". CYNT MARSHALL, CEO w Dallas Mavericks „Żadna publikacja nigdy nie była tak aktualna, jak dziś jest książka Nieuświadomione uprzedzenia i stronniczość. Liderzy, dyrektorzy, członkowie zespołów – wszyscy potrzebujemy takiej książki, aby zmienić na lepsze ludzkie doświadczenia. Przeczytaj ją, zastosuj w praktyce i podziel się z innymi. Dziękuję tym trzem autorom za wyodrębnionie nam jasnej drogi naprzód i za narzędzia, które pomogą nam radzić sobie z uprzedzeniami". GREG MOORE, partner w Deke Digital i były współprzewodniczący Rady Nagrody Pulitzera „Jeśli z głęboką troską traktujesz to, co właśnie dzieje się w świecie i w jaki sposób odnosi się do twojego zespołu i organizacji, ta książka jest dla ciebie lekturą obowiązkową. Czynienie miejsca pracy ulepszonym zaczyna się od twoich działań i odpowiedzialności. Nieuświadomione uprzedzenia i stronniczość to książka, którą koniecznie trzeba przeczytać, by się nauczyć, jak podejmować działania i doskonalić miejsca pracy dla wszelkich". SYLVIA ACEVEDO, CEO, inżynier napędów rakietowych, liderka w dziedzinie nauki, technologii, inżynierii i matematyki (STEM), a także pisarka *** PAMELA FULLER jest w firmie FranklinCovey liderką tematu nieuświadomionych uprzedzeń, wiodącą architektką rozwiązania organizacyjnego dotyczącego tego tematu i jedną z najważniejszych globalnych liderek sprzedaży w firmie. Swoją karierę rozpoczynała, pozyskując fundusze i zdobywając poparcie dla organizacji nonprofit. Po uzyskaniu tytułu MBA pracowała w Departamencie Obrony Stanów Zjednoczonych na stanowisku analityka do spraw rozmaitości. MARK MURPHY jest w firmie FranklinCovey starszym konsultantem i poprzez ostatnie dwadzieścia pięć lat z sukcesami prowadził sesje szkoleniowe dla klientów. W tym czasie przez jedenaście lat był także partnerem-założycielem drobnej, butikowej marki specjalizującej się w konsultingu z dziedziny zarządzania projektami. ANNE CHOW we wrześniu 2019 r. Została CEO w AT and T Business jako pierwsza kobieta na tym stanowisku i pierwsza w historii AT and T kolorowa kobieta na stanowisku CEO. Odpowiada za ponad 30 tysięcy pracowników, którzy łącznie obsługują 3 miliony klientów biznesowych z całego świata. Ma na dodatek zaszczyt być członkiem rady dyrektorów w firmie FranklinCovey.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Nieuświadomione uprzedzenia i stronniczość. zrozum je, by uwolnić potencjał, tworzyć efektywne zespoły i inkluzywne organizacje. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.