Dlaczego zapamiętujemy niektóre historie, podczas gdy inne ulegają zapomnieniu? Jakto się dzieje, że niektóre treści docierają do naszej świadomości i zostają z nami nadługo, a inne nawet nie zostają poprzez nas zauważone? Czy istnieje przepis na to, bynasz przekaz stał się viralem?Bez względu na to, czy jesteś menedżerem, marketerem czy nauczycielem, musiszprzekazywać pewne treści.
To, co komunikujesz – aby zostało właściwie odebrane i abydzięki temu nastąpiło przejście od słów do czynów – według braci Dana i Chipa Heathówmożna właściwie „zaprogramować", by metaforycznie „przyczepiło się" do mózguodbiorcy.
Jak to zrobić?Ich książka pozwoli ci poznać sześć podstawowych składników chwytliwych opowieści ikoncepcji, dzięki którym każdy twój przekaz trafi do świadomości odbiorcy:• Sedno: Jak odrzeć przekaz z tego, co zbędne, nie zmieniając go przy tym w banalnyslogan? sprawdź, jak dowódcy wojskowi ułatwiają sposób formułowania planów działańbojowych.• Umyślne zaskoczenie: W jaki sposób przykuwa się uwagę i ją utrzymuje? zobacz, jakkierownictwo koncernu Nordstrom szokuje nowych pracowników po to, by przyswoilisobie wysokie standardy obsługi klienta.• Konkretyzacja: W jaki sposób można pomóc odbiorcom zrozumieć przekaz i na długo gozapamiętać? zobacz, jak pewna nauczycielka z podstawówki wyleczyła dzieci zuprzedzeń rasowych.• uznane źródło: Jak przekonać odbiorców, by uwierzyli w twój przekaz? sprawdź, jakiplan opracowali trenerzy NBA, by uzmysłowić zawodnikom zagrożenie związane z AIDS.• Emocje: Jak sprawić, aby twój przekaz stał się ważny dla odbiorców? przejrzyj, jakwładzom Teksasu udało się przekonać młodych kierowców, aby przestali zaśmiecaćpobocza.• Storytelling: Jak sprawić, żeby odbiorcy zaczęli wprowadzać w czyn twoje idee?przejrzyj, jak kampania z udziałem Jareda stała się wielkim hitem reklamowym sieciSubway wbrew woli głównych marketingowców tej producenta.Dzięki tej książce nauczysz się tworzyć opowieści z góry zaprojektowane, by przetrwaćw umysłach odbiorców, niezależnie czy kierujesz je do kolegów w pracy, kontrahentów,czytelników twojego bloga, czy do odbiorców reklamy.Niniejsze nowe wydanie wzbogacone o:• Rady dla menedżerów: Jak wpleść strategię w codzienne rozmowy zespołu? Dowiedz się,jak unikać trzech barier, które blokują komunikację w biznesie.• Rady dla nauczycieli: Jak sprawić, żeby uczniowie zapamiętywali materiał? Poznajnajskuteczniejsze metody nauczycieli światowego formatu.• Rady dla każdego: Czy można sprawić, żeby chwytliwy przekaz jednak zostałzapomniany? Odpowiedzi należy szukać w badaniach dotyczących walki z nieprawdziwymipogłoskami, jakie rozprzestrzeniały się w czasie II wojny światowej.***Dziko zazdroszczę każdemu, kto jeszcze nie przeczytał tej książki.
Bo czeka goświetna przygoda. Pozna naukowo zweryfikowane schematy, które powodują, że historieczepiają się nas i odpuszczają. Prawidłowe i złe. Prawdziwe i nieprawdziwe. BraciaHeathowie zabiorą cię w podróż, z której wrócisz z walizką praktycznych narzędzi.Przydadzą się do tworzenia własnych przylepnych komunikatów – obojętnie czy jesteśnauczycielem, któremu zależy, aby wiedza przylgnęła do mózgu odbiorcy, marketingowcem,który chce, aby historia powstania artykułu została z klientem do grobu, czyliderem, który chce motywować i inspirować.Piotr Bucki, badacz komunikacji, trener edukator, autor książek Viral, Prezentacje.Po prostu!
i Porozmawiajmy o komunikacjiDlaczego niektóre pomysły, idee, rozwiązania zostają z nami na długo, jakbyprzyklejały się do naszego mózgu, a inne wlatują jednym uchem, a wylatują drugim?Fenomenowi „naturalnie przyczepnych" koncepcji i historii – od miejskich legend,poprzez utwory literackie, po kampanie reklamowe – przyglądają się w swojej książceChip Heath i Dan Heath.
I trzeba im przyznać, iż robią to fenomenalnie.Maja Gojtowska, ekspertka od komunikacji i budowy wizerunku, autorka blogagojtowska.comZ tej książki nie warto robić notatek – każda strona puchnie od wiedzy i warto doniej wielokrotnie wracać.
To jedna z tych pozycji, które za każdym razem leżą na moim biurku inigdy go nie opuszczą. Jeżeli chcesz nauczyć się konstruować komunikaty, którezapadają w pamięć i poruszają serca – musisz ją przeczytać. Na palcach jednej rękimogę policzyć poradniki, z których wyciągnąłem mnóstwo informacji.Artur Jabłoński, konsultant, szkoleniowiec, właściciel agencji marketingowejdigitalk.plProwokująca.
Zabawna. Otwiera oczy na zupełnie nową komunikację. Dzięki niej poznasztajemnice sukcesu pomysłów.Jacek Kotarbiński, ekonomista, ekspert marketingu, kotarbinski.comKażdy, kto nawet ociera się o produkcję treści, szkodzi sobie, nie znając tejksiążki.
Chcesz, żeby zarząd docenił twoją strategię sprzedażową, żeby rynek mówił otwoim produkcie żeby pracownicy słuchali twoich poleceń? Bracia Heathowierozgryźli te problemy i spisali rozwiązania. Dzisiaj starczy, że się ich nauczysz.Kamil Kozieł, specjalista wystąpień publicznych***Chip Heath jest profesorem w Stanford Graduate School of Business, prowadzi zajęciana temat strategii i teorii organizacji.
Pomógł ponad 450 start-upom w produkcjilepszych strategii i przekazu.Dan Heath jest starszym wykładowcą w Center for the Advancement of SocialEntrepreneurship (CASE) przy Uniwersytecie Duke’a, gdzie wspiera przedsiębiorcówdziałających na rzecz dobra publicznego.Bracia Heathowie są autorami trzech bestsellerów z listy „New York Timesa":Przyczepne historie, Pstryk!
oraz Decyduj. Ich książki sprzedały się na całym świeciew nakładzie ponad dwóch milionów egzemplarzy i zostały przetłumaczone na 33 języki,między innymi na tajski, arabski i litewski.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Przyczepne historie. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.