Buyer Persona – a jeśli nie jest tym, co myślisz Rosnące zainteresowanie tą koncepcją doprowadziło do licznych nieporozumień i wypaczonego pojmowania sposobu tworzenia, użytkowania i wydajności Buyer Persony. Chodzi w niej o dobranie produktu i technik marketingowych do rzeczywistych potrzeb klientów, a nie – choć obecnie robi to mnóstwo osób – o budowę nienaturalnego profilu perfekcyjnego klienta docelowego. Nie zgaduj – pytaj W erze Big Data, kiedy uwaga marketerów nakierowana jest przeważnie na analizę logowań na www i kliknięć w social mediach czy na budowę ankiet online, z których próbują wyczytać tendencje zakupowe swych klientów, Adele Ravella proponuje podejście jakościowe, które jest oparte na przeprowadzaniu bezpośrednich wywiadów z obecnymi i potencjalnymi klientami. Na zadawaniu właściwych pytań, uważnym słuchaniu odpowiedzi oraz wyciąganiu wniosków z historii osób, które zdecydowały się na nasz produkt lub wręcz przeciwnie – miały zastrzeżenia co do współpracy z nami albo w ogóle zrezygnowały z transakcji. Ravella opracowała pięć takich obszarów (Rings of Buying Insight), w których należy zadawać klientom pytania, by uzyskać jak najwięcej danych. Tak zbudowana Buyer Persona, oparta na autentycznych historiach autentycznych klientów, pozwala uchwycić rzeczywiste wymogi i poznać sposób myślenia, pragnienia i motywy, które skłaniają odbiorców do zakupu danego rozwiązania. A przede wszystkim pozwala uniknąć przykrych konsekwencji, jakie niesie ze sobą niesłuchanie swoich klientów. Czego m.in. Dowiesz się, czytając tę książkę? jak prowadzić rozmowy, zbierać i analizować dane i na ich podstawie wytwarzać skrupulatne, trójwymiarowe profile prawdziwych klientów jak rozróżniać potrzeby najróżniejszych grup klientów i na tej podstawie budować różne Buyer Persony, dzięki którym osiągniesz zakładane cele biznesowe jak zastosować wiedzę zdobytą w trakcie konwersacji z klientami do zwiększenia wydajności działań marketingowych i sprzedażowych jak zbudować Buyer Persony bez kolosalnych nakładów pieniędzy, czasu i pracy a zwykle w jaki sposób „wejść w umysł" swego klienta, aby móc kreować produkty, których on potrzebuje! *** Jak zrozumieć zachowania i potrzeby klientów biznesowych? Po prostu ich słuchaj. Po przeczytaniu książki Adele Revelli dowiesz się, jak to zrobić i jak wykorzystać tę wiedzę w działaniach marketingowych. Buyer Persona to mocne narzędzie, które pozwoli ci poznać perspektywę klientów i prowadzić komunikację, jakiej oni oczekują. Justyna Kosuniak, Katarzyna Matuszewska-Jagiełło stosują w praktyce metodykę Buyer Persona Institute, JuKa – Jasny Przekaz Z mojego doświadczenia wynika, iż większość marketerów tak naprawdę nie wie, jak kreować Buyer Persony dla swych organizacji. To krytyczny komponent, którego w większości przedsiębiorstw brakuje lub który jest robiony w pełni źle. Nie pozwól, aby stało się tak także w twojej firmie. Dokonaj zakupu tę książkę i już dziś zastosuj opisaną w niej strategię w swojej organizacji. Joe Pulizzi, założyciel Content Marketing Institute, a także autor książki Epic Content Marketing Dogłębne poznanie potrzeb klientów i zbudowanie Buyer Person odmieni twój biznes! Przedsiębiorstwa, które poświęcają czas na zrozumienie swoich klientów, unikają pułapki, jaką jest sprzedaż niewłaściwych produktów niewłaściwym ludziom w niewłaściwym czasie. Zrozumiesz, iż służąc klientom pomocą i przekazując im istotne dla nich dane — zamiast marketingowego slangu — możesz tylko zyskać. Kupujący będą chcieli kupować od ciebie i dzielić się twoimi pomysłami z innymi. Szybciej przekonasz ludzi do przeprowadzenia transakcji, a dodatkowo klienci będą skłonni zapłacić ci więcej. David Meerman Scott, autor światowych bestsellerów świeże zasady marketingu i PR oraz Nie przeszkadzaj klientowi w zakupach *** Adele Revella jest dyrektor generalną i założycielką Buyer Persona Institute oraz wiodącym na świecie autorytetem w zakresie budowy i używania Buyer Person. Poprzez badania i warsztaty prowadzone przez jej Instytut metoda tworzenia Buyer Person stała się standardem dla tysięcy marketerów w setkach firm działających na całym świecie. Adele Revella jest nad wyraz popularną mówczynią, konsultantką i blogerką. W trakcie swojej długiej kariery w marketingu poznała tę dziedzinę ze wszystkich stron: jako dyrektor, konsultantka, szkoleniowiec i przedsiębiorca.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Buyer persona. poznaj i zrozum decyzje zakupowe swoich klientów. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.