nowe wydanie Książka jest uaktualnioną wersją podręcznika teraz bajty. Informatyka dla szkoły podstawowej. Klasa V z 2018 roku (nr dopuszczenia 806/2/2018). W nowym wydaniu podręcznika Autorka uwzględniła nowe wersje oprogramowania (m.in.
Scratch 3.0), zmieniając lub usuwając nieaktualne zrzuty i aktualizując treści do najnowszych wersji sytemu Windows. Nauka zgodna z podstawą programową Jednym z celów podstawy programowej jest rozumienie, analizowanie i rozwiązywanie problemów, dlatego w serii teraz bajty autorka podręcznika wyodrębniła w niektórych punktach problem, który analizujemy i dla którego szukamy rozwiązania.
Na przykład: Chcielibyśmy, by drzwi domku otwierały się i zamykały (po wejściu Baltiego) płynnie, jak na filmie. W jaki sposób wykonać w programie Baltie animację otwierania i zamykania drzwi$757 lub Narysowaliśmy pana Kleksa w programie Paint i zapisaliśmy rysunek w pliku.
Chcemy umieścić ten rysunek w tekście opisującym postać mężczyzny Kleksa. W jaki sposób wstawić do tekstu obraz zapisany w pliku$758 Zgodnie z podstawą programową, w wielu ćwiczeniach z programowania umieszczone zostały polecenia, które pomagają uczniom objaśniać przebieg działania programów, testować program na komputerze zgodnie z przyjętymi założeniami i ewentualnie go polepszać.
Zgodnie z nową podstawą programową rozwiązywania problemów należy uczyć przy każdej okazji, dodatkowo podczas posługiwania się aplikacjami takimi jak edytor grafiki czy edytor tekstu. Dlatego w podręczniku do klasy V z linii dzisiaj bajty znajdą Państwo kontynuację nauki metod tworzenia rysunków i tekstów komputerowych.
W klasie V uczeń zdobywa podstawową wiedzę na temat budowy i działania komputera. Materiał podany jest w przystępny sposób trudniejsze treści zobrazowano rysunkami/schematami. Żeby uczeń potrafił zapisać utworzony program i mógł go potem modyfikować, nie można pominąć treści dotyczących pracy z plikami, m.in.: kopiowania, usuwania, archiwizowania.
W dzisiejszej cyfrowej rzeczywistości uczeń powinien mieć umiejętność komunikowania się z wykorzystaniem Internetu i być świadomy zagrożeń wynikających z takich form komunikacji. Programowanie w klasach IV-VI Zgodnie z podstawą programową uczeń tworzy i zapisuje w wizualnym języku programowania: pomysły historyjek z użyciem poleceń sekwencyjnych, warunkowych i iteracyjnych.
Dlatego w podręczniku do klasy IV znajdą Państwo ćwiczenia, w których uczniowie programują proste historyjki w programie Baltie (m.in. Wczytują scenę do programu) i gry w programie Scratch. W kolejnych ćwiczeniach uczniowie, poza sterowaniem obiektem (czarodziejem, duszkiem) na ekranie i używaniem poleceń sekwencyjnych, stosują instrukcje iteracyjne i warunkowe, a w klasach V i VI w dodatku zmienne.
W klasie V zmienne służą do zliczania punktów w grze, a w klasie VI do programowania algorytmu obliczania średniej arytmetycznej. W ten sposób uczniowie przygotowują się do wejścia na następny stopień wiedzy i umiejętności informatycznych.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Informatyka SP 5 Teraz bajty Podr. w.2021 - Grażyna Koba - książka. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.