Jednym z celów podstawy programowej jest rozumienie, analizowanie i rozwiązywanie problemów, dlatego w serii dzisiaj bajty autorka podręcznika wyodrębniła w niektórych punktach problem, który analizujemy i dla którego szukamy rozwiązania.
Na przykład Zamierzamy namalować cytrynę w edytorze grafiki. W jaki sposób uzyskać efekt wypukłej skórki cytrynowej, korzystając z przystępnych narzędzi malarskich$528 albo Zamierzamy napisać program, w którym powstanie las składający się z 13 choinek.
Aby wyświetlić jedną choinkę, Baltie musi ją wyczarować i przejść jedno pole. Czy by wyświetlić 13 takich samych choinek, musimy 13 razy umieścić te same polecenia$529 Zgodnie z podstawą programową, w wielu ćwiczeniach z programowania umieszczone zostały polecenia, które pomagają uczniom objaśniać przebieg działania programów, testować program na komputerze zgodnie z przyjętymi założeniami i ewentualnie go polepszać.
na dodatek, w podręczniku do klasy IV znajdą Państwo tematy, w których uczeń poznaje metody tworzenia rysunków i tekstów komputerowych. By uczeń potrafił zapisać utworzony program i mógł go potem modyfikować, nie można pominąć treści dotyczących pracy z plikami: nazywania, zapisywania, odczytywania i ponownego zapisywania.
W dzisiejszej cyfrowej rzeczywistości, konieczne dla ucznia jest ponadto posiadanie wiedzy i umiejętności wyszukiwania danych w Internecie i dotyczących zagrożeń związanych z korzystania z Internetu.
Programowanie w klasach IV-VI Zgodnie z podstawą programową uczeń buduje i zapisuje w wizualnym języku programowania: pomysły historyjek z zastosowaniem poleceń sekwencyjnych, warunkowych i iteracyjnych.
Dlatego w podręczniku do klasy IV znajdą Państwo ćwiczenia, w których uczniowie programują proste historyjki w programie Baltie (m.in. Wczytują scenę do programu) i gry w programie Scratch. W kolejnych ćwiczeniach uczniowie, poza sterowaniem obiektem (czarodziejem, duszkiem) na ekranie i stosowaniem poleceń sekwencyjnych, stosują instrukcje iteracyjne i warunkowe, a w klasach V i VI jeszcze zmienne.
W klasie V zmienne służą do zliczania punktów w grze, a w klasie VI do programowania algorytmu obliczania średniej arytmetycznej. W ten sposób uczniowie przygotowują się do wejścia na następny stopień wiedzy i umiejętności informatycznych.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Informatyka sp 4 teraz bajty w.2020 - grażyna koba - książka. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.