Nauczyciel jest wzorem w kształceniu i doskonaleniu kompetencji swoich uczniów. W toku nauki szkolnej to on angażuje wychowanków w rozwiązywanie wielu rozmaitych zadań, umożliwiając im w ten sposób samodzielne odkrywanie świata, zdobywanie wiedzy i nabywanie przydatnych umiejętności.
Jak kreować te zadania, aby były nie tylko zrozumiałe, ale i inspirujące$866 Jak zachęcić uczniów do zdobywania wiedzy na każdym kolejnym etapie edukacji$867,,Jak uczyć, by nauczyć" to kompendium wiedzy dla nauczycieli, którzy chcą w bardziej efektywny sposób konstruować narzędzia rozpoczynające działania uczniów, a w konsekwencji pozwalać im na pełne zrozumienie zadań i rozwiązanie ich z pozytywnym rezultatem.
Warto zdać sobie sprawę z tego, iż nie zawsze,,uczyć" oznacza,,nauczyć"! W świecie prędkiego powstawania wiedzy faktograficznej i szybkiej jej dystrybucji nieskomplikowanego do niej dostępu znacząco ogranicza się potrzeba jej zapamiętywania.
W zamian za to wzrasta zapotrzebowanie na odpowiednie narzędzia do jej selekcjonowania, przetwarzania i użytkowania, tak aby łatwiej radzić sobie w życiu zawodowym, rodzinnym i w czasie odpoczynku. Z tego powodu w procesie kształcenia wzrasta znaczenie kształtowania kompetencji intelektualnych, przy zmniejszającej się roli przekazywania wiedzy encyklopedycznej.
Przygotowanie uczniów do radzenia sobie z wyzwaniami współczesnego społeczeństwa, a także czerpania maksymalnych korzyści z możliwości, jakie to społeczeństwo buduje, zostało lubiane poprzez pedagogów europejskich za priorytetowy cel edukacji.
Odzwierciedleniem tych spostrzeżeń jest zapisanie tego priorytetu wśród najważniejszych celów w systemach edukacji państw Europy.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Jak uczyć, żeby nauczyć kompendium wiedzy... - mirosława cybula. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.