Oparty na badaniach funkcjonalny poradnik demonstrujący, jak radzić sobie z nieprzystępnymi ludźmi w pracy.
Amy Gallo identyfikuje osiem znanych typów skomplikowanych współpracowników. Przedstawia strategie, dzięki którym w konstruktywny sposób poradzisz sobie z niepewnym szefem, pasywno-zadziornym współpracownikiem, wszystkowiedzącym czy stronniczym kolegą. Wymienia dodatkowo zasady, dzięki którym będziesz mógł w konstruktywny sposób przeformułować swoje relacje w pracy – bez względu na to, z kim jesteś skonfliktowany. Postępowanie w zgodzie z zasadami nie za każdym razem jest proste, lecz Gallo pozwoli ci docenić znaczenie kluczowych komponentów dobrych relacji, takich jak zrozumienie czy wsparcie, dzięki którym wytrwasz w swym postanowieniu – na własnych warunkach.
Relacje między ludźmi w pracy bywają niełatwe. Stres, jaki wywołują codzienne kontakty z skomplikowanymi osobami, osłabia twoją kreatywność i wydajność, pogarsza zdolność do jasnego myślenia i podejmowania racjonalnych decyzji, a także sprawia, że przestajesz się włączać. Może także doprowadzić do tego, że zamiast spać, będziesz się zamartwiać, staniesz się wycofany lub zaczniesz reagować w sposób, którego później będziesz żałować.
W książce wynajdziesz dużo chwilami żenujących przykładów zachowań zaczerpniętych z biurowej rzeczywistości i wyniki najnowszych badań behawioralnych, a także praktyczne wskazówki do zastosowania od razu. Z tym poradnikiem nauczysz się, jak radzić sobie z najtrudniejszymi relacjami w pracy i równocześnie generować odporność w interakcjach międzyludzkich.
„Ta książka udowadnia, że dobra współpraca jest możliwa – choćby z tym palantem, którego najchętniej widzielibyśmy w innej firmie".
—DANIEL GOLEMAN, autor bestsellerów Inteligencja emocjonalna i Inteligencja społeczna
„Wszyscy trafiamy do pracy z bagażem doświadczeń, który wpływa na nasz obraz samych siebie, na nasze zaufanie, komunikację i zarządzanie konfliktami. Książka Amy Gallo to zestaw konkretnych porad, jak poruszać się po mętnych wodach relacji międzyludzkich w życiu zawodowym".
—ESTHER PEREL, psychoterapeutka, autorka bestsellerów „New York Timesa"; prowadzi podcasty pt. „Where Should We Begin?" i „How’s Work?"
„przystępna, użyteczna książka o tym, jak radzić sobie z najtrudniejszymi współpracownikami oraz jak zmienić relacje z nimi w jedne z najcenniejszych w firmie".
—ADAM GRANT, autor bestselleru „New York Timesa" pt. Leniwy umysł; prowadzi podcast TED „WorkLife"
W tej mądrej i opartej na gruntownych badaniach książce Amy Gallo sprawny i funkcjonalny model radzenia sobie z nieprzystępnymi współpracownikami. Bez względu na to, jaka jest twoja sytuacja, ta książka pomoże ci poprawić relacje w zespole".
—DANIEL H. PINK, autor bestsellerów „New York Timesa" pt. Żałować czy nie żałować?, Kiedy i Drive
AMY GALLO jest redaktorką współpracującą z cenionym czasopismem „Harvard Business Review" oraz autorką książki pt. HBR Guide to Dealing with Conflict i współprowadzącą podcast HBR o nazwie „Women at Work". Jej artykuły ukazały się w dziesiątkach książek poświęconych inteligencji emocjonalnej, przekazywaniu i otrzymywaniu feedbacku, zarządzaniu czasem i przywództwu. Gallo, jako popularna prelegentka i facylitatorka, pomogła tysiącom liderów efektywniej radzić sobie z konfliktami i zarządzać złożoną dynamiką miejsca pracy. Ukończyła Uniwersytet Yale, a tytuł magistra uzyskała na Uniwersytecie Browna.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Upierdliwi współpracownicy. Jak się dogadać z szefem idiotą, pesymistycznym podwładnym czy wszechwiedzącym kolegą. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.