Książka ta jest pierwszą częścią podręcznika dotyczącego dydaktyki matematyki. Asygnowana jest dla studentów matematyki nauczycielskiej, lecz też nauczycieli matematyki i innych osób, którym zależy na rozwijaniu umiejętności matematycznych. Może służyć jako podręcznik akademicki stosowany w trakcie prowadzenia zajęć z dydaktyki matematyki. Treść dotyczy podstawowych zagadnień, z którymi powinien zapoznać się przyszły nauczyciel matematyki (cele, metody, zasady, teorie nauczania itp.). Każdy rozdział składa się z tzw. Części teoretycznej, kolekcji ćwiczeń, zagadnień do dyskusji i spis literatury dotyczący omawianego zagadnienia. Część 2 i 3 podręcznika będzie dotyczyła nauczania matematyki trafnie w szkole podstawowej, a także ponadpodstawowej. W części 1 szczegółowo opisano każde zagadnienie znaczne podczas prowadzenia zajęć z dydaktyki matematyki i samych lekcji matematyki w szkole. Autor prezentuje kontekst historyczny, zagadnienia opisywane są w przeróżnych ujęciach. Najmocniej znaczne są tutaj przemyślenia i uwagi krytyczne Autora. Studenci niejednokrotnie czytają literaturę naukową nie poddając jej krytycznej ocenie. Kształtowanie takich umiejętności jest dla przyszłych nauczycieli wyjątkowo widoczne. W każdym rozdziale zamieszczone są ćwiczenia dla studentów matematyki nauczycielskiej. Ćwiczenia te są tak skonstruowane, że wymagają od studenta głębokiego przemyślenia, spojrzenia krytycznego, przyjrzenia się problemowi z zróżnicowanych stron, uzasadniania, argumentowania – czyli wszystkich kluczowych umiejętności, które powinien mieć nauczyciel matematyki. Zamieszczono także „Zagadnienia do dyskusji". Można je użyć jako ćwiczenia podczas zajęć z dydaktyki matematyki. Wymagają od studentów połączenia wiedzy teoretycznej z przykładami z sytuacjami ergonomicznymi w szkole, fragmentami podręczników, zbiorów zadań konkursowych, itp.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Dydaktyka matematyki Tom 1 (E-book). Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.