Podręcznik marketingu asygnowany dla studentów studiów stacjonarnych i niestacjonarnych w ramach przedmiotu „Podstawy marketingu", „Marketing", „Zarządzanie marketingowe", a także innych przedmiotów specjalnościowych, uczestników studiów po-dyplomowych w zakresie zarządzania, praktyków gospodarczych samodzielnie poznających problematykę marketingu i dydaktyków szkół wyższych przeciętnych szkół ekonomicznych.
Podręcznik ukazuje typowo sposób kształtowania strategii marketingowej. Omówiono także zagadnienia związane ze używaniem marketingu w różnych sytuacjach rynkowych, a także zarządzaniem działalnością marketingową, efektywnością i wydajnością marketingu.
zawiera równocześnie wiedzę ugruntowaną, wspartą doświadczeniem wielu lat stosowania marketingu na świecie, jak i wiedzę nową, wypracowaną w ostatnich latach (zwłaszcza w obszarze marketingu internetowego).
Każdy rozdział gromadzi plastikowe wprowadzenie, kluczowe po-jęcia, znaczące tematy merytoryczne, praktyczny blok „Z praktyki rynkowej", moduł „Zdaniem eksperta" zawierający wypowiedzi wybitnych praktyków gospodarczych, dylematy decyzji rynkowych i zadania.
Podręcznik zawiera sporo tabel, rysunków i zestawień. Treść jest przedstawiona w niebanalny sposób (student friendly). W przypisach znajdują się nawiązania do żargonowych określeń z dziedziny marketingu.
Czytelnik otrzymuje nowoczesny, bogaty tematycznie i niebanalnie opracowany podręcznik marketingu Oddajemy do rąk Czytelników podręcznik, który ukazuje współczesną koncepcję marketingu. Jej głównym założeniem jest zmienność warunków działania przedsiębiorstwa, w szczególności związana z postępem technologii, która przeobraża nie tylko narzędzia marketingu, lecz także modele biznesu i zasady funkcjonowania rynku.
Ze względu na to, że skala zmian jest niezwykle spora, przedsiębiorstwa muszą bezustannie się do nich adaptować. Wymaga to od nich jednocześnie umiejętności efektywnego konkurowania, jak i nawiązywania współpracy z innymi uczestnikami rynku.
Rolą marketingu staje się w takich warunkach stworzenie spójnej koncepcji działania, która uwzględnia te wyzwania. Z tego powodu tytuł naszego podręcznika to Marketing. Sztuka konkurowania i współpracy.
Podręcznik kierujemy do Czytelników, którzy rozpoczynają studiowanie problematyki marketingowej oraz tych, którzy znając podstawy, chcą zrozumieć nowoczesne aspekty kształtowania strategii marketingowej, uwzględniające wirtualizację rynku.
Rozumiejąc funkcjonalne znaczenie marketingu, w podręczniku umieściliśmy niemało przykładów rynkowych, które stanowią uzupełnienie treści teoretycznych i usprawniają ich przyswojenie. Jesteśmy jednak przekonani, że sukces działań marketingowych zależy od wybitnych praktyków, dlatego poprosiliśmy ich o głos.
Naszą prośbę skierowaliśmy do menedżerów najwyższego szczebla, a także specjalistów posiadających wieloletnie doświadczenie w biznesie, którzy zechcieli podzielić się swoimi refleksjami na temat uwarunkowań wykorzystywania marketingu i jego prawidłowych praktyk.
Ich wypowiedzi zostały zamieszczone w sekcjach Zdaniem eksperta. Mamy nadzieję, iż podręcznik wprowadzi Czytelników w świat równocześnie teorii, jak i praktyki marketingu. Autorzy
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Marketing. sztuka konkurowania i współpracy. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.