Pandemia COVID-19, w trakcie której nastąpiło gwałtowne zintensyfikowanie zmian w rozmaitych sferach życia, unaoczniła, jak bardzo jesteśmy uzależnieni od technice informacyjnych. W ten sposób w pewnym stopniu większości ludzi przybliżyła ideę czwartej rewolucji przemysłowej i koncepcję gospodarki 4.0.
Czwarta rewolucja przemysłowa jest kojarzona ze nienaturalną inteligencją, czyli zastępowaniem człowieka w podejmowaniu wielu decyzji przez maszyny. Jest także łączona ze zmianami technicznymi, z innowacyjną robotyką, autonomicznymi pojazdami, Internetem, przetwarzaniem danych w chmurze, zmianami w zakresie systemów informacyjno-komunikacyjnych.
Cyfryzacja wszelkich sfer życia zbliża się nieuchronnie. Zakłada się, że wymusi ona fundamentalne zmiany w systemach biznesowych, produkcji, a także edukacji. Zrewolucjonizuje także sposób, w jaki myślimy, komunikujemy się i pracujemy.
skutkiem zmian zapoczątkowanych czwartą rewolucją przemysłową jest gospodarka 4.0, a w jej wyniku należy spodziewać się wyraźnych zmian na rynku pracy. Zakłada się, iż zniknie niemało dotąd koniecznych zawodów, a w ich miejsce pojawią się nowe.
Także w tych zawodach, które się utrzymają, nastąpi wyraźna zmiana treści i sposobu pracy. Pojawia się dużo spekulacji na temat tego, jakie kompetencje będą konieczne w przyszłości. Wszystko wskazuje na to, iż w gospodarce 4.0 wszyscy będą musieli być gotowi do permanentnego rozwoju własnych kompetencji.
Monografia nawiązuje do problemów rozwoju kompetencji zawodowych, które mogą być wymagane w gospodarce 4.0 z perspektywy studenta i pracownika. Jej celem jest przedstawienie najważniejszych wyzwań stojących przed jednostkami, edukacją oraz organizacjami, wobec zmian na rynku pracy związanych z intensyfikacją procesów rewolucji 4.0.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Rozwój kompetencji dla gospodarki 4.0, AZ#34FE4F63EB/DL-ebwm/pdf. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.