Co sprawia, że zostajesz szefem? Kiedy naprawdę kierujesz innymi ludźmi? W którym momencie stajesz się ich liderem, przywódcą, za którym pójdą w ogień?
Dlaczego nie dzieje się to w momencie przeprowadzki do nowego biura z napisem: kierownik, dyrektor, prezes, CEO? Jak to możliwe, że awans nie czyni cię automatycznie przywódcą, a jedynie daje ci szansę by nim zostać? Czemu w szefowaniu najmniej jest przywilejów, a najwięcej ciężkiej pracy? Z jakiego powodu niektórym bycie szefem się nigdy nie przydarzy?
Ta książka nie jest zbiorem prostych recept i prostych odpowiedzi. Nie obiecujemy, iż po jej przeczytaniu w 30 dni staniesz się szefem nieprzeciętnym. Co więcej, osiągalne,nawet jeśli czujesz się już całkiem kompetentny na tym polu, po lekturze zdasz sobie sprawę, iż Twoje samozadowolenie nie ma zbyt potężnych podstaw.
Jest w dodatku wielce prawdopodobne, iż odłożysz tę książkę skołowany. Jak to - szef jest tak samo ważny jak wszyscy inni członkowie zespołu, choć przecież nikt nie ma wątpliwości, iż to on podejmuje decyzje?
Tak, logika szefowania jest mocno pokręcona.
Lider myśli strategicznie, musi jednak umieć dostrzegać pozornie nieistotne detale. Ściągać do organizacji nowości techniczne, a jednocześnie nie zrywać z tradycją. Dawać podwładnym swobodę w działaniu, ale nie uchylać się od osobistej, jednoosobowej odpowiedzialności za efekty pracy. W czasach zmiany pierwszy się z nią mierzyć i być wtedy dla swoich ludzi ostoją stabilności.
Korzystając z własnych doświadczeń i badań prowadzonych na żywych organizmach organizacji na całym świecie, staramy się logikę szefowania nieco wyprostować. Będzie o terrorystach i himalaistach, Władysławie Jagielle i Smoku Wawelskim, Indianach, tupolewie, ścieleniu łóżka i covidzie. Zapraszamy do lektury!
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Szefologika, czyli logika szefowania. wydanie 2 rozszerzone. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.