Design thinking to metoda praktykowana z powodzeniem od prawidłowych kilkudziesięciu lat. Stosują ją światowi giganci, jak Apple czy Google. Definiowana jest jako podejście, sposób myślenia czy - jak kto woli - filozofia, w której proponowanie nowych rozwiązań zostaje poprzedzone gruntownym poznaniem i zrozumieniem potrzeb użytkowników. To metodologia absolutnie uniwersalna i intuicyjna, a dzięki filarom, na których bazuje - kulturze zrozumienia, dociekliwości i kwestionowaniu utartych schematów - pomaga nie tylko lepiej odpowiadać na ludzkie potrzeby. Pozwala także szybko odnajdować punkty zapalne, których zniwelowanie może znacząco przyczynić się do podniesienia jakości życia, pracy, a także doświadczeń zarówno pojedynczego człowieka, jak i społeczeństwa.
Tym, co wydajność metody design thinking, jest usystematyzowanie cyklu, w którym techniczną wykonalność projektu łączy się z jego biznesową opłacalnością i codzienną praktycznością. Cykl ten składa się z pięciu podstawowych etapów: odkrywania, definiowania wyzwania (potrzeb), tworzenia rozwiązania, prototypowania, testowania, planowania wdrożenia. Wszystkie podejmowane działania prowokują do zadania sobie podstawowych w metodologii design thinking pytań: Dla kogo projektujemy? Po co to robimy? Co w związku z tym proponujemy? Jak to wygląda? Czy działa? Czy jest możliwe do wdrożenia? w rezultacie kreowane są produkty i usługi pożądane poprzez odbiorców, przy tym użyteczne i atrakcyjne, a jednocześnie wolne od niepotrzebnych udziwnień.
Ta książka przedstawia krok po kroku, jak posługiwać się metodą design thinking. Od poszukiwania pomysłów po pogłębionych wywiadach przeprowadzonych z klientami po przygotowanie rynkowego wdrożenia rozwiązania - szczegółowo omawia etapy , a także użyteczne narzędzia, które z powodzeniem będziesz mógł wykorzystywać w swojej firmie. Wynajdziesz tu studia przypadków z różnorodnych branż oraz opinie i doświadczenia specjalistów, którzy stosują tę metodę w swoim biznesie.
Beata Michalska-Dominiak i Piotr Grocholiński to założyciele społeczności Klientocentryczni skupiającej ekspertów metodyki design thinking i service design w Polsce. Ideą Klientocentrycznych jest wspieranie firmy, tworzenie nowych produktów i usług, a także pomoc organizacjom w wewnętrznej transformacji. W myśl zasady, że liczą się ludzie, konsekwentnie zmieniają rzeczywistość firm, generując nową wartość i gwarantując zupełnie świeże doświadczenia zarówno klientom, jak i pracownikom. Więcej na www.klientocentryczni.pl.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Poradnik design thinking - czyli jak wykorzystać myślenie projektowe w biznesie. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.