Problematyka prezentowanej monografii została zogniskowana wokół dwóch obszarów, pokaźnych z punktu widzenia potrzeb współczesnej praktyki pedagogicznej. Autorzy pierwszej części książki, poświęconej nauczycielskim aspektom zmieniającej się przestrzeni społecznej, wyrażają przekonanie, że w zakresie uzyskiwania pozytywnych efektów edukacyjnych widoczna jest rozciągliwa, nowoczesna postawa nauczyciela, który trafne kwalifikacje i kompetencje.
Druga część książki, zatytułowana Uczniowskie aspekty zmieniającej się przestrzeni społecznej, odnosi się do funkcjonowania ucznia w przestrzeni szkoły i związanych z tym trudności. I tak problemom: społecznej nierówności efektów kształcenia, segregacji społecznej w szkołach publicznych, nabywania kompetencji społecznych przez uczniów w najróżniejszych typach szkół i używaniu w praktyce edukacyjnej wartości dodanej jako metody oceny pracy szkoły...
[...] z recenzji wydawniczej dr hab. Julity Orzelskiej Przedłożona do rąk Czytelnika monografia pod redakcją Anny Borzęckiej, Agnieszki Twaróg-Kanus i Romana Walusia pt. Nauczyciel i uczeń w przestrzeni społecznej pokazuje narracje wpisane w temat przewodni, których wspólną troską jest zadbanie o przestrzeń edukacyjną podmiotów ją (współ)tworzących.
Podjęty poprzez Autorów dyskurs jest stanowczo ważny w kontekście obecnych przeobrażeń społeczno-kulturowych i zmian oświatowych, lokuje bowiem myślenie o edukacji w kategorii kapitału społecznego uwypuklając wagę sprzęgania jakości działań edukacyjnych z jakością egzystencji.
Z poszczególnych tekstów wybrzmiewa nasycenie dbałością o człowieka w perspektywie całożyciowej, której wspólny trzon stanowi upomnienie o wspólnotowość działań w obszarze edukacyjnym. Prezentowana treść adresowana jest do szerokiego grona odbiorców, któremu nieobce jest myślenie o edukacji jako o „wspólnym dobru" wymagającym szczególnej uwagi.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Nauczyciel i uczeń w przestrzeni społecznej. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.