Publikacja zwraca uwagę czytelnika na rozwiązania dysfunkcjonalne występujące w obrębie publicznego prawa gospodarczego. Zawarte w książce rozważania koncentrują się na wyróznioniu rozwiązań dysfunkcjonalnych wynikających z błędnych założeń systemowych albo wadliwych rozwiązań legislacyjnych. To właśnie identyfikacja takich regulacji, określenie ich przyczyn i wpływu, jaki mogą wywierać na praktykę używania prawa, a ponadto wyróznionie ewentualnych sposobów eliminacji ich niepożądanych skutków może zainteresować m.in. Tych, którzy uczestniczą w procesie reformy polskiego prawa gospodarczego. Wyraźne miejsce w prezentowanym opracowaniu zajmują w dodatku rozważania poświęcone prawnym formom działania administracji publicznej w sferze gospodarki, zagadnieniom proceduralnym i problematyce statusu prawnego wybranych organów, których kompetencje można zespajać z funkcjonowaniem gospodarki. Rozważania te zwracają uwagę na niezwykle pokaźne z punktu widzenia całej regulacji publicznego prawa gospodarczego problemy dotyczące funkcjonowania administracji gospodarczej, w tym na zagadnienia dotyczące określenia zakresu kompetencji organów, na których spoczywa zadanie szeroko rozumianej regulacji obrotu gospodarczego oraz wyposażania ich w niezbędne instrumentarium środków prawnych i prawnych form działania, a także właściwego ukształtowania procedur, w ramach których wykonują one te zadania.
Praca stanowi na pewno ważne ze społecznego punktu widzenia źródło wiedzy dotyczącej dysfunkcji publicznego prawa gospodarczego, w tym:
- dysfunkcjonalności prawa gospodarczego w kontekście kształtowania ładu publicznego w Polsce;
- funkcjonalności i dysfunkcjonalności przepisów publicznego prawa gospodarczego z perspektywy kryterium wartości;
- milczenia władzy jako formy działania administracji w sprawach przedsiębiorców;
- dysfunkcjonalności publicznego prawa gospodarczego w zakresie reprywatyzacji nieruchomości w Polsce;
- dysfunkcji przepisów prawnych z zakresu tworzenia i funkcjonowania spółek z udziałem jednostek samorządu terytorialnego;
- dysfunkcji prawa antymonopolowego;
- dysfunkcjonalności systemu ochrony złóż kopalin;
- ograniczeń w zakresie realizowania przewozów okazjonalnych jako przykładu dysfunkcji publicznego prawa gospodarczego.
Publikacja asygnowana jest typowo dla praktyków, tj. Sędziów, adwokatów i radców prawnych, zainteresuje również pracowników administracji rządowej i samorządowej wszystkich szczebli, przedsiębiorców oraz legislatorów i pracowników naukowych szkół wyższych.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Dysfunkcje publicznego prawa gospodarczego. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.