Polish your HR English. Angielski (nie tylko) dla HR-owca to książka, która bez dwóch zdań przyda się nie tylko osobom pracującym w dziale personalnym korporacji, lecz wszystkim, którzy posługują się albo będą posługiwać się tym językiem w kontaktach biznesowych.
Dziś znajomość języków obcych w szczególności języka angielskiego coraz częściej staje się nie tylko atutem, lecz wręcz koniecznością w życiu zawodowym. W wielu firmach angielski jest drugim obowiązującym językiem obok polskiego.
Książka została podzielona na trzy części:
- Cross-cultural Encounters - Spotkania międzykulturowe
- Business Dilemma s - Dylematy biznesowe
oraz
- The power of language – Potęga języka.
Każda z części składa się z 12 lekcji, zawiera ćwiczenie oraz słowniczek.
Cross-cultural Encounters
Pierwsza część koncentruje się na kwestiach komunikacji międzykulturowej w kontekście biznesowym. Znajduje się w niej analiza natury i przyczyn nieporozumień ze szczególnym uwzględnieniem roli języka. W jaki sposób język jest odzwierciedleniem naszej kultury i nierzadko nieświadomych postaw w życiu powszednim? Jak nasze działania i wypowiedzi są zaprogramowane poprzez język? Zrozumienie ich może pozwolić uniknąć błędów obszerniejszych aniżeli językowe. „Cross-cultural Encounters" to proces dla osób, które chcą lepiej zrozumieć kulturę korporacyjną i język wielonarodowych przedsiębiorstw.
Tematyka procesu Business Dilemmas dotyczy dylematów standardowych dla świata biznesu. Etyka biznesu jest stosunkowo nową dziedziną wiedzy. Rozwija się ona jednak szczególnie dynamicznie zapewne dlatego, iż tak długo jak istnieje aktywność gospodarcza człowieka, tak długo tej sferze działalności towarzyszą dylematy moralne, a w dobie globalizacji i nowych technologii aspekty etyczne zdają się nabierać jeszcze pokaźniejszego znaczenia.
W procesu „Business Dilemmas" pokazujemy, jak znaczne znaczenie mają kwestie etyczne i moralne w prowadzeniu przedsiębiorstw i zarządzaniu nimi. Przyglądamy się także solidnym sytuacjom, w których podjęcie właściwej pod względem etycznym decyzji, jest kluczowe dla przedsiębiorstwa.
Z kolei tematyka części The power of language dotyczy języka jako narzędzia komunikacji. Czytelnik dowie się, w jaki sposób ustalony dawno temu system dźwięków i znaków umożliwia przekazywanie myśli, idei oraz uczuć. Skąd wziął się język, jak go przyswajamy i modyfikujemy, aby podkreślał naszą przynależność do określonej grupy społecznej i zawodowej.
Pozycja polecana przez: Polskie Stowarzyszenie HR Business Partner, HR Polska i Aliant® Małgorzata Krzyżowska Międzynarodowa Kancelaria Prawna.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Polish your hr english cz. i. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.