Tytuł Prawo do fonogramu w świetle ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych Autor Nicholas Ghazal Język polski Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA ISBN 978-83-8107-293-9 seria Monografie Rok wydania 2017 ilość stron 304 Format pdf Spis treści Wykaz skrótów | str. 13
Podziękowania | str. 17
Wstęp | str. 19
Rozdział I
Ochrona dźwięku | str. 21
1. Status normatywny i ontologiczny pojęcia "dźwięk" - wprowadzenie | str. 21
2. Geneza ustanowienia ochrony fonogramów | str. 24
3. Reżimy ochrony fonogramów | str. 26
3.1. Wprowadzenie | str. 26
3.2. Ochrona fonogramów w ramach reżimu prawa karnego | str. 27
3.3. Ochrona fonogramów w ramach reżimu prawa zwalczania nieuczciwej konkurencji | str. 30
3.4. Ochrona fonogramów w ramach reżimu prawa autorskiego, a także w ramach reżimu praw pokrewnych | str. 32
4. Spełnienie warunków formalnych a udzielenie ochrony | str. 34
Rozdział II
Regulacja prawa do fonogramu w zagranicznych porządkach prawnych | str. 38
1. Uwagi wstępne | str. 38
2. Ochrona nagrania dźwiękowego (sound recording) w ramach systemu copyright | str. 38
2.1. USA | str. 38
2.2. Duża Brytania | str. 63
3. Ochrona fonogramu w ramach systemu droit d'auteur | str. 71
3.1. Niemcy | str. 71
3.2. Szwajcaria | str. 73
3.3. Francja | str. 74
Rozdział III
Przedmiot utrwalenia w postaci fonogramu | str. 77
1. Wprowadzenie | str. 77
2. Utwór (dzieło) jako przedmiot utrwalenia w postaci fonogramu | str. 78
2.1. Wstęp | str. 78
2.2. Pojęcie utworu w prawie autorskim | str. 79
2.3. Utwór muzyczny | str. 80
2.4. Utwór fonograficzny | str. 83
2.5. Utwór audialny | str. 87
3. Nadanie | str. 88
4. Artystyczne wykonanie | str. 90
Rozdział IV
Źródła norm prawnych i zakres ich używania odnośnie do fonogramu | str. 92
1. Uwagi wstępne | str. 92
2. Zagadnienia intertemporalne | str. 93
3. Podmiotowe przesłanki ochrony fonogramu | str. 93
4. Umowy międzynarodowe jako źródła prawa odnoszące się do prawa do fonogramu w Polsce | str. 95
4.1. Wprowadzenie | str. 95
4.2. Zasady ochrony | str. 95
4.3. Normy prawa obcych | str. 101
4.4. Stosowanie umów międzynarodowych do tzw. Sytuacji we wnętrzukrajowych | str. 102
5. Normy prawa unijnego | str. 103
Rozdział V
Przedmiot prawa do fonogramu | str. 105
1. Przedmiot prawa do fonogramu w świetle umów międzynarodowych | str. 105
1.1. Konwencja rzymska | str. 105
1.2. Porozumienie TRIPS | str. 106
1.3. Traktat WIPO o artystycznych wykonaniach i fonogramach | str. 107
2. Przedmiot prawa do fonogramu w świetle ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych | str. 110
2.1. Przedmiot prawa do fonogramu w świetle poglądów przedstawicieli polskiej doktryny | str. 110
2.2. Przesłanki warunkujące powstanie prawa do fonogramu | str. 114
2.2.1. Wprowadzenie | str. 114
2.2.2. Wideogram | str. 116
2.2.3. Powstanie prawa do fonogramu | str. 118
2.3. Remastering ("cyfrowa korekcja i oczyszczenie dźwięku z szumów i trzasków?") | str. 126
Rozdział VI
Podmiot prawa do fonogramu | str. 128
1. Podmiot prawa do fonogramu w świetle umów międzynarodowych | str. 128
1.1. Konwencja rzymska | str. 128
1.2. Porozumienie TRIPS | str. 129
1.3. Traktat WIPO o artystycznych wykonaniach i fonogramach | str. 129
2. Podmiot prawa do fonogramu w świetle ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych | str. 130
2.1. Podmiot prawa do fonogramu w świetle poglądów przedstawicieli polskiej doktryny | str. 130
2.2. Kryteria kwalifikowania podmiotu jako producenta fonogramu | str. 134
Rozdział VII
Treść prawa do fonogramu | str. 140
1. Treść prawa do fonogramu w świetle umów międzynarodowych | str. 140
1.1. Konwencja rzymska | str. 140
1.2. Porozumienie TRIPS | str. 143
1.3. Traktat WIPO o artystycznych wykonaniach i fonogramach | str. 144
2. Treść prawa do fonogramu w świetle ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych | str. 149
2.1. Wprowadzenie | str. 149
2.2. Uprawnienia bezwzględne | str. 150
2.2.1. Wstęp | str. 150
2.2.2. Prawo do fonogramu przysługujące producentowi bez uszczerbku dla praw twórców albo artystów wykonawców | str. 150
2.2.3. Wyłączność na rozporządzanie i korzystanie z fonogramu | str. 151
2.2.4. Uprawnienie do zwielokrotniania | str. 152
2.2.5. Uprawnienie do wprowadzania do obrotu | str. 153
2.2.6. Uprawnienie do najmu oraz użyczania egzemplarzy fonogramu | str. 155
2.2.7. Uprawnienie do publicznego udostępniania fonogramu w taki sposób, by każdy mógł posiadać do niego dostęp w miejscu i w czasie poprzez siebie wybranym | str. 156
2.3. Uprawnienia względne | str. 157
2.3.1. Wstęp | str. 157
2.3.2. Nadawanie fonogramu | str. 160
2.3.3. Reemitowanie fonogramu | str. 165
2.3.4. Odtwarzanie fonogramu | str. 166
3. Prawo do fonogramu jako prawo terminowe | str. 169
3.1. Czas ochrony fonogramu | str. 169
3.2. Wygaśnięcie prawa do fonogramu | str. 172
Rozdział VIII
Ograniczenie treści prawa do fonogramu | str. 175
1. Ograniczenie treści prawa do fonogramu na podstawie konwencji międzynarodowych | str. 175
2. Ograniczenie treści prawa do fonogramu w polskiej ustawie | str. 177
2.1. Wprowadzenie | str. 177
2.2. Dozwolony użytek prywatny | str. 178
Rozdział IX
Obrót prawem do fonogramu w świetle polskiej ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych | str. 182
1. Wprowadzenie | str. 182
2. Przeniesienie prawa do fonogramu | str. 188
2.1. Schemat konstrukcyjny umowy przenoszącej prawo do fonogramu | str. 188
2.2. Umowa przenosząca własność - podstawowe założenia konstrukcyjne | str. 192
2.3. Umowa przelewu - podstawowe założenia konstrukcyjne | str. 197
2.4. Umowa przenosząca prawo do fonogramu | str. 199
2.4.1. Umowa przenosząca prawo do fonogramu - pojęcie technologicznoprawne | str. 199
2.4.2. Podzielność prawa do fonogramu | str. 209
3. Obciążenie prawa do fonogramu | str. 219
3.1. Wprowadzenie | str. 219
3.2. Obciążenie prawa do fonogramu jako rezultat czynności prawa rzeczowego | str. 221
3.3. Charakter prawny umowy licencyjnej - umowa o korzystanie z fonogramu | str. 222
3.3.1. Wstęp | str. 222
3.3.2. Umowa o korzystanie z utworu jako czynność prawna rozporządzająca | str. 223
3.3.3. Umowa o korzystanie z utworu jako czynność prawna upoważniająca, upoważniająco-zobowiązująca bądź czynność prawna zobowiązująca | str. 227
3.3.4. Umowa o korzystanie z fonogramu jako czynność prawna zobowiązująca | str. 229
Rozdział X
Naruszenie prawa do fonogramu w świetle polskiej ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych | str. 231
1. Uwagi wstępne | str. 231
2. Wkroczenie w uprawnienia wyłączne producenta fonogramu | str. 233
2.1. Wprowadzenie | str. 233
2.2. Sampling | str. 234
2.2.1. Sampling w świetle ochrony sound recording na gruncie Copyright Act z 1976 r. | str. 235
2.2.2. Sampling w świetle ochrony sound recording na gruncie CDPA | str. 242
2.2.3. Sampling w świetle ochrony fonogramu na gruncie UrhG | str. 244
2.3. Naruszenie prawa do fonogramu w świetle umów międzynarodowych | str. 247
2.4. Naruszenie prawa do fonogramu w świetle dyrektyw UE | str. 248
2.5. Naruszenie prawa do fonogramu w świetle polskiej ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych | str. 248
Rozdział XI
Prawo do głosu a prawo do fonogramu | str. 251
1. Wprowadzenie | str. 251
2. Status ontologiczny pojęcia "głos" | str. 251
3. Ochrona głosu w ramach konstrukcji prawa posiadajątkowego na przykładzie right of publicity | str. 253
4. Ochrona głosu jako dobra niemajątkowego w świetle prawa polskiego | str. 260
4.1. Wprowadzenie | str. 260
4.2. Ochrona głosu w ramach konstrukcji prawa osobistego | str. 261
4.2.1. Uwagi wstępne | str. 261
4.2.2. Pojęcie dóbr osobistych | str. 262
4.2.3. Pojęcie prawa podmiotowego osobistego | str. 263
4.2.4. Głos jako dobro osobiste w świetle prawa polskiego | str. 266
5. Prawo do głosu a prawo do fonogramu - kolizja praw podmiotowych bezwzględnych | str. 273
Zakończenie | str. 281
Bibliografia | str. 287
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Prawo do fonogramu w świetle ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, 0813BEA8EB. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.