W książce Autor wskazuje na potrzebę zmiany paradygmatu zarządzania. Jego celem nie może być wyłącznie maksymalizacja korzyści akcjonariuszy i kadry zarządzającej, ale kreowanie postępu społecznego i wyższej jakości życia. Racjonalność jest dzisiaj wielowymiarowa i przedsiębiorstwo musi szeroko respektować wymogi społecznej racjonalności gospodarowania, stawać się organizacją przyjazną ludziom, społeczeństwu i środowisku. Swoją przyszłość musi opierać na kapitale ludzkim, zmierzać w kierunku szerszej partycypacji i kreatywności, stawać się organizacją uczącą się, inteligentną, otwartą na wzbogacające ją wartości intelektualne. Musi także swoją egzystencję opierać na wiedzy i etyce, akceptować i realizować w praktyce wartości niezbędne dla integralnego rozwoju jednostek i społeczeństwa, utrwalania humanitarnych zasad współżycia społecznego i współpracy. Teraz przedsiębiorstwa działają w burzliwym otoczeniu, a w takim otoczeniu mogą się one utrzymać tylko poprzez kongruencyjną adaptację i kształtowanie swej przyszłości w powiązaniu z wyobraźnią i sprężystością. Szanse na sukces będą więc mieć te przedsiębiorstwa, które potrafią wsłuchać się w swoje otoczenie, postrzegać nieznane dotąd możliwości, rozwijać swój potencjał intelektualny i reagować aktywnie na wyzwania, jakie niesie niepewna, lecz jakże fascynująca przyszłość.
Tytuł Humanistyczne wartości zarządzania w poszukiwaniu sensu menedżerskich działań Autor Józef Penc Język polski Wydawnictwo Difin ISBN 978-83-7930-500-1 Rok wydania 2010 ilość stron 328 Format pdf Spis treści
Wprowadzenie. Świeże wyzwania
Rozdział 1. Świeże warunki działania biznesu
1.1. Nowe kryteria stawiane przedsiębiorstwu
1.2. Zasady europejskiego stylu zarządzania
1.3. Budowa ładu opartego na władzy inteligencji
1.4. Zarządzanie wiedzą w przedsiębiorstwie
Rozdział 2. Programowanie przyszłości biznesu
2.1. Tworzenie wizji przedsiębiorstwa
2.2. Programowanie rozwoju producenta
2.3. Rozwijanie i doskonalenie marketingu
2.4. Pobudzanie i wdrażanie innowacji
2.5. Doskonalenie jakości
2.6. W kierunku progresywnego zarządzania
Rozdział 3. Pracownicy jako kapitał organizacji
3.1. Pracownicy w organizacji
3.2. Świeże zarządzanie zasobami ludzkimi (HRM)
Rozdział 4. Strategiczne aspekty zarządzania zasobami ludzkimi
4.1. Zasoby ludzkie jako fundamentalny filar strategii marki
4.2. Strategiczne planowanie zasobów ludzkich
4.3. Zasoby ludzkie jako czynnik kreowania kluczowych umiejętności marki
Rozdział 5. Zachowania ludzi w organizacji
5.1. Osobowość człowieka i jej wpływ na zachowanie się w pracy
5.2. Sposoby zachowania się ludzi w organizacji
Rozdział 6. Nowe zasady współdziałania ludzi w organizacji
6.1. Nowe zadania stawiane kierowaniu
6.2. Nowy układ wzajemnych zależności
6.3. Tworzenie nowego stylu kierowania
6.4. Kreowanie motywacji sukcesu
6.5. Doskonalenie sytemu komunikacji
6.6. Kierowanie w przyszłości
Rozdział 7. Wprowadzanie zmian i doskonalenie kultury organizacji
7.1. Imperatyw wprowadzania zmian
7.2. Typy zmian i metody ich dokonywania
7.3. Opory wobec zmian w przedsiębiorstwie
7.4. Taktyka wprowadzania zmian w organizacji
7.5. Kultura organizacyjna i jej części
7.6. Zmiana kultury organizacyjnej marki
Rozdział 8. Świeże zasady prowadzenia biznesu
8.1. Użytkowanie zasad etyki
8.2. Ochrona wartości środowiska
8.3. Troska o dobrą reputację
8.4. Zadania dla menedżerów jutra
Rozdział 9. Świeże zadania i kryteria oceny menedżerów
9.1. Imperatyw skutecznego i skutecznego zarządzania
9.2. Warunki i kryteria wydajnego zarządzania
9.3. Atrybuty i umiejętności sprawnego menedżera
9.4. W kierunku nowego zarządzania
Zakończenie
Bibliografia
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Humanistyczne wartości zarządzania w poszukiwaniu sensu menedżerskich działań. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.