Zdjęcia produktu


Rola środowiska w rozwoju małego dziecka - metody badania (Scholar)

(2014 / 200 / Scholar / 9788373837225)
E-booki Scholar
Dostepność na dzień 22.12.2024: w magazynie

Promocyjna oferta cenowa:

25,65 zł
Sklep TaniaKsiazka.pl
Przejdź do sklepu Najlepsza oferta w bazie!
Przejdź do sklepu 25,65 zł - najtaniej w bazie!

Prezentowana oferta sklepu TaniaKsiazka.pl jest najbardziej atrakcyjna cenowo spośród setek sklepów internetowych w naszej bazie. Przeglądaj pełny ranking cen i ofert Porównanie cen następuje w czasie rzeczywistym.

Recenzje i opinie

Opis produktu Rola środowiska w rozwoju małego dziecka - metody badania

Tytuł Rola środowiska w rozwoju niepokaźnego dziecka - metody badania Autorzy Elżbieta Hornowska, Anna Izabela Brzezińska, Karolina Appelt, Katarzyna Kaliszewska-Czeremska Język polski Wydawnictwo Scholar ISBN 978-83-7383-722-5 Rok wydania 2014 Warszawa Wydanie 1 liczba stron 200 Format pdf Spis treści Spis treści
Wprowadzenie 9
Część I. Metody stosowane w badaniach niewiele znaczących dzieci
Rozdział 1
Badania psychologiczne z udziałem dzieci 15
Wprowadzenie  15
Podejście parcjalne vs holistyczne  18
Podejście statyczne vs podejście dynamiczne 19
Diagnoza negatywna vs diagnoza pozytywna 19
rodzaje badań z udziałem dzieci  20
Rola dziecka w badaniu psychologicznym  28
Specyfika relacji: badacz psycholog – dziecko jako osoba badana 28
Udział psychologa specjalisty a udział innych osób w procesie badawczym  31
Podsumowanie  34
Rozdział 2
Metody badania psychologicznego użytkowane w ocenie rozwoju
śladowego dziecka 35
Wprowadzenie  35
Początki badań nad rozwojem drobnych dzieci (szkic historyczny) 36
Typy metod wykorzystywane współcześnie w badaniach nieznacznych dzieci  40
Rozmowa psychologiczna/wywiad  40
Obserwacyjne metody badania dziecka  41
Metody eksperymentalne  44
Testowanie (testy inteligencji i zdolności, skale rozwojowe, kwestionariusze) 45
atuty i ograniczenia metod badawczych używanych
w badaniach drobnych dzieci  50
Praktyka użytkowania metod testowych w badaniach niedużych dzieci w Polsce  52
W stronę zintegrowanego (wieloaspektowego) podejścia
do badań diagnostycznych – metoda triangulacji  54
Triangulacja jako strategia metodologiczna  55
Triangulacja w badaniach własnych  57
Podsumowanie  60
Rozdział 3
Standardy etyczne w badaniach z udziałem dzieci jako osób
uczestniczących w badaniach naukowych 61
Wprowadzenie 61
Badania z udziałem dzieci – nowa perspektywa? 61
Standardy etyczne w badaniach z udziałem dzieci  64
Stosunek korzyści do ryzyka  65
Przygotowanie danych dla dzieci biorących udział w badaniu  66
Uzyskanie zgody dziecka na udział w badaniu (tzw. Zgoda świadoma,
oparta na wiedzy; informed consent) 67
Przygotowanie informacji dla osoby wyrażającej zgodę na udział dziecka
w badaniu 67
Uzyskanie zgody opartej na wiedzy od rodziców
lub prawnych opiekunów dziecka   68
Cofnięcie zgody poprzez dziecko i/albo rodziców dziecka 69
Kwestia prywatności i anonimowości   70
Podsumowanie  71
Część II. Rola środowiska w procesie rozwoju
Rozdział 4
Kiedy środowisko wspiera rozwój dziecka? 75
Wprowadzenie  75
Teoria ofert Jamesa Gibsona   75
Czy badania empiryczne potwierdzają koncepcję ofert?   80
Czy oferty wspierają rozwój? 81
Nabywanie kompetencji w korzystaniu z ofert środowiska jako wyznacznik
rozwoju niepokaźnego dziecka 84
Podsumowanie   86
Część III. Rola środowiska w procesie rozwoju:
wyniki badań polskich
Rozdział 5
Rola środowiska w procesie rozwoju: program badań   89
Wprowadzenie   89
Założenia teoretyczne badań   90
Problemy badawcze 92
Narzędzia badawcze   92
Kwestionariusz AHEMD/PL (Affordances in the Home Environment and Motor
Development in Children w polskiej adaptacji)   93
Inwentarz IT-HOME (Infant/Toddler Home Observation for Measurement of the
Environment)   99
Badana grupa  107
Podsumowanie  110
Rozdział 6
Organizacja fizycznego i społecznego środowiska uczenia się
dziecka: układ ryzyka rozwojowego i układ pomyślnego rozwoju 111
Wprowadzenie  111
Związki pomiędzy wymiarami kwestionariusza AHEMD/PL  111
Związki między skalami inwentarza IT-HOME/PL 114
Związki pomiędzy rozmiarami kwestionariusza AHEMD/PL
i inwentarza IT-HOME/PL 116
Typy środowiska rodzinnego 116
Podsumowanie  133
Część IV. Rekomendacje dla psychologów, pedagogów,
lekarzy, nauczycieli i rodziców
Rozdział 7
Rekomendacje i wskazówki 137
Wprowadzenie  137
Konsekwencje przyjęcia koncepcji ofert: nowe pytania, nowe problemy  138
Przyjęte założenia a adresaci rekomendacji 139
Najważniejsze rekomendacje  141
Wskazówki i rekomendacje dla praktyki 141
Wskazówki i rekomendacje dla przyszłych badań 144
Podsumowanie  145
Zakończenie  146
Literatura 149
Dodatek A
Podstawowe dane o rozwoju dziecka
we wczesnym dzieciństwie 164
Dodatek B
Opis narzędzi stosowanych w badaniach śladowych dzieci na świecie 191
Dodatek C
sugerowana literatura 199

Dane oraz specyfikacja:

  • Kategoria

    E-booki
  • Producent

    Scholar
  • ISBN

    9788373837225
  • Wydawnictwo

    Scholar
  • Ilość stron

    200
  • Rok wydania

    2014
  • Przecena

    -
  • Opinia użytkowników

    -

Ranking ofert - najlepsze promocyjne ceny 2017

  • Rola środowiska w rozwoju małego dziecka - metody badania (sklep TaniaKsiazka.pl)
    25,65 zł Sklep TaniaKsiazka.pl
    Przejdź do sklepu

W naszym rankingu znajduje się 1 promocyjnych ofert w cenie 25,65 zł.

Opinie i recenzje użytkowników

Dodaj opinie lub recenzję dla Rola środowiska w rozwoju małego dziecka - metody badania. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.

Produkty powiązane

Inne w kategorii E-booki