Tytuł Zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji publicznej. Ocena i rozwój członków korpusu służby cywilnej Autor Małgorzata Sidor-Rządkowska Język polski Wydawnictwo Wolters Kluwer Polska SA ISBN 978-83-264-5411-0 linia Poradniki LEX Rok wydania 2013 liczba stron 252 Format pdf Spis treści Wstęp
str. 9
Rozdział 1. Specyfika zarządzania zasobami ludzkimi w administracji publicznej
str. 11
Pojęcie administracji publicznej
str. 11
Pojęcie służby cywilnej
str. 13
tradycyjny model administracji a świeże zarządzanie publiczne
str. 14
Praca w administracji publicznej a praca w sektorze przedsiębiorstw
str. 19
Standardy zarządzania zasobami ludzkimi w służbie cywilnej
str. 25
Rozdział 2. System ocen okresowych członków korpusu służby cywilnej
str. 28
Podstawy prawne systemu ocen okresowych
str. 28
Ocena okresowa w świetle nowoczesnych koncepcji zarządzania kapitałem ludzkim
str. 36
Przygotowanie do wdrożenia systemu ocen
str. 36
Częstotliwość oceny
str. 40
Kryteria oceny
str. 43
Metoda oceny
str. 45
Skala ocen
str. 47
Rozdział 3. Prowadzenie rozmów oceniających
str. 53
Przygotowanie do rozmowy
str. 53
Kwestia samooceny
str. 53
Rozmowa a wypełnianie formularza oceny
str. 57
Zasady prowadzenia rozmów oceniających
str. 58
Przekazywanie danych pozytywnych
str. 65
Formułowanie konstruktywnych uwag krytycznych
str. 66
Rozdział 4. Pojęcie i istota rozwoju zawodowego
str. 71
Rozwój zawodowy - perspektywa jednostki
str. 71
Podział życia zawodowego na etapy
str. 72
Predyspozycje zawodowe jednostki
str. 74
Miejsce pracy w hierarchii wartości życiowych
str. 74
Struktura motywów związanych z pracą zawodową
str. 75
Typologia mechanizmów rozwoju zawodowego
str. 75
Rozwój zawodowy - perspektywa organizacji
str. 79
Analiza potencjału zawodowego pracowników
str. 79
Wspieranie rozwoju wiedzy i umiejętności pracowników
str. 81
Rekrutacja wewnętrzna jako działanie wspierające rozwój zawodowy pracowników
str. 85
Rekrutacja wewnętrzna (nabór wewnętrzny) w służbie cywilnej
str. 88
Rozdział 5. Jednostkowe programy rozwoju zawodowego (IPRZ) jako podstawa działań rozwojowych w korpusie służby cywilnej
str. 92
Procedura tworzenia IPRZ
str. 92
Podmioty uczestniczące w procesie ustalania i realizacji IPRZ - role i zadania każdego z nich
str. 96
Pracownik (członek korpusu służby cywilnej)
str. 96
Bezpośredni przełożony
str. 99
Dział personalny
str. 104
Najwyższe kierownictwo
str. 107
Rozdział 6. Formy rozwoju możliwe do wykorzystania w ramach IPRZ
str. 109
Szkolenia
str. 109
E-learning
str. 112
Coaching
str. 115
Mentoring
str. 119
Samodoskonalenie
str. 123
Program szkoleń wewnętrznych
str. 124
Miniporadnik trenera wewnętrznego
str. 125
Jak zapanować nad tremą?
str. 126
Jak się ubrać?
str. 129
Jak zadbać o tzw. Mowę ciała?
str. 131
Rozdział 7. Zarządzanie kompetencjami a rozwój zawodowy pracowników
str. 134
Czym są kompetencje?
str. 134
Pojęcie zarządzania kompetencjami
str. 135
Wdrożenie systemu zarządzania kompetencjami
str. 138
Metody oceny kompetencji pracowników
str. 144
konwencjonalna ocena okresowa
str. 144
Ocena 360 stopni
str. 144
Testy
str. 154
Development Center (centrum rozwoju, ośrodek rozwoju, DC)
str. 159
STUDIA PRZYPADKÓW
I. Wdrażanie jednostkowych programów rozwoju zawodowego (IPRZ) - doświadczenia Urzędu Komunikacji Elektronicznej
str. 171
Mariusz Czyżak, Joanna Kencler
II. System szkoleń wewnętrznych - doświadczenia Mazowieckiego Urzędu Wojewódzkiego w Warszawie
str. 186
Kamil Mroczka
III. Model kompetencyjny jako narzędzie integracji procesów HR w urzędzie - doświadczenia Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego w Katowicach
str. 203
Zuzanna Bartczak, Katarzyna Śliwa-Szajor
IV. Development Center - doświadczenia Głównego Urzędu Statystycznego
str. 221
Emilia Andrzejczak, Renata Piaskowska
Bibliografia
str. 243
Indeks
str. 249
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji publicznej. ocena i rozwój członków korpusu służby cywilnej. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.