Tom 24. Serii "Media początku XXI wieku" wydawanej we współpracy z Instytutem Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego.
Komunikowanie międzykulturowe rozumiane jako wzajemne oddziaływanie pomiędzy kulturami w danym kraju czy regionie odbywa się poprzez kontakty interpersonalne, wymianę oraz wzajemne uczenie się i rozumienie pojęć pochodzących z przeróżnych środowisk zdefiniowanych według narodowości, języka albo pochodzenia etnicznego. Debaty dotyczące kryzysów kultury narodowej w obliczu różnorakości kulturowej i opinie, iż globalizacja prowadzi do hegemonizacji kultury, coraz częściej zderzają się z poglądem o przenikaniu się wpływów kulturowych, czego konsekwencją jest hybrydowość globalnej kultury.
Media, stanowiące znaczny kanał komunikacji kształtują obrazy różnych kultur. Przez przekazy medialne odbywa się powielanie albo obalanie stereotypów, dlatego też szczególnego znaczenia nabierają w skali globalnej, regionalnej, krajowej i lokalnej kwestie równego dostępu do kanałów przekazu różnorodnych grup społecznych, niejednokrotnie dotychczas niedoreprezentowanych.
W książce, dość konkretnie przeróżnej treściowo, czytelnik znajdzie równocześnie teksty ogólnie traktujące kwestie wpływu mediów masowych na sferę komunikowania międzykulturowego, jak i studia przypadków dialogu międzykulturowego, przebiegającego za pośrednictwem medialnej sieci, równocześnie klasycznych, jak i nowych środków przekazu treści kulturowych.
ISBN: 9788375454789
Format: 16.0x23.5cm
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Międzykulturowe aspekty działalności mediów w epoce globalizacji. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.