Niniejsza książka jest zbiorem artykułów podejmujących niektóre aspekty szkolnych problemów uczniów. Powstała w odpowiedzi na zapotrzebowanie oddolne, jako wynik konsultacji, spotkań, pytań, wątpliwości czy próśb o mocne propozycje rozwiązań uczniowskich kłopotów w nauce – ukazujenych poprzez pracowników placówek szkolnych i opiekuńczych: nauczycieli, wychowawców, pedagogów szkolnych.
Autorka (jako psycholog w służbie zdrowia, a następnie w oświacie, ostatnio zaś w poradni psychologiczno-pedagogicznej) zarysowuje ogólne zagadnienia (choć powołując się na solidne przypadki uczniów) problemów związanych z edukacją i pokazuje propozycje niektórych bezpośrednich oddziaływań stymulujących rozwój dzieci i młodzieży. Są to najczęściej scenariusze zajęć i dotyczą: technik przyspieszonego uczenia się, treningu widzenia, rozwijania zdolności czy także kontaktów interpersonalnych. Można je zastosować już w starszych klasach (trzecich) młodszego wieku szkolnego (np. Trening widzenia, rozwijanie zdolności), także w starszych klasach szkół podstawowych, jak również w szkołach gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych (zajęcia integrujące, trening widzenia, techniki przyśpieszonego uczenia się – pełny zestaw ćwiczeń dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych i gimnazjum).
[...] książka jest [...] poradnikiem dla nauczycieli, pedagogów, którzy posiadają na co dzień problemy z uczniami powodującymi określone trudności. [...] Autorka jest psychologiem od lat zajmującym się wspomaganiem nauczycieli. [...] wszystko, co nawiązuje do jej osobistych doświadczeń klinicznych, jest jak najistotniej {pomocn|przydatn)e dla każdego, kto zajmuje się dziećmi o specjalnych po- trzebach edukacyjnych. [...]
Z recenzji prof. Zw. Dr. Hab. Bogusława Śliwerskiego
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Szkolne problemy uczniów. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.