Tytuł Sztuka bycia uczniem i nauczycielem Podtytuł Z zagadnień pedagogiki współbycia Studia, rozprawy i szkice - z okazji jubileuszu dziesięciolecia linii "Nauczyciele - Nauczycielom" Język polski Wydawnictwo Impuls ISBN 978-83-7850-382-8 Rok wydania 2009 Kraków Wydanie 1 liczba stron 308 Format pdf Spis treści Część I. Seria „Nauczyciele – Nauczycielom" w opinii współautorów i czytelników 9 Wiesława Korzeniowska, Andrzej Murzyn; Wstęp 9 Kazimierz Denek; Wartości w książkach pedagogicznych linii „Nauczyciele – Nauczycielom" 12 Beata Oelszlaeger; seria „Nauczyciele – Nauczycielom" jako inspiracja do kształcenia studentów pedagogiki (kilka refleksji) 24 Antoni Gwizdak; Samowychowanie, a także samorządność jako komponenty procesów edukacyjnych w ujęciu autorów kolekcji „Nauczyciele – Nauczycielom" 30 Małgorzata Znaj; linia „Nauczyciele – Nauczycielom" jako wypowiedź o przyjaźni i miłości 35 Wiesława Korzeniowska; Tradycja i współczesność w serii „Nauczyciele – Nauczycielom" 39 Alina Górniok-Naglik; obecność literatury w kolekcji „Nauczyciele – Nauczycielom" 45 Ewa Kochanowska; minimalne formy literackie i potoczne w linii „Nauczyciele – Nauczycielom" 53 Lidia Wollman; Kreatywność jako działanie edukacyjne w linii „Nauczyciele – Nauczycielom" 61 Jadwiga Uchyła-Zroski; Istota muzyki w świecie dziecka a wątki muzyczne w serii „Nauczyciele – Nauczycielom" 67 Beata Wojtal; Wątki ludyczne w kolekcji „Nauczyciele – Nauczycielom" 73 Bernadeta Niesporek-Szamburska, Helena Synowiec; Wokół Dziecka. Kolekcja „Nauczyciele – Nauczycielom" w opinii studentek polonistyki 80 Część II. Wokół pedagogiki współbycia 85 Bronisława Dymara; Sztuka bycia uczniem i nauczycielem. Bliżej uczenia się – nauczania kompleksowego i pedagogiki współbycia 85 Urszula Dębska; Dynamizm wartościowania drogą ku pełniejszemu współbyciu 106 Urszula Morszczyńska; Pedagogiczne dylematy aksjologicznej kwalifikacji czynu 115 Maria Z. Pulinowa; O potrzebie formowania się wspólnoty nauczycielskiej 124 Justyna Sikora; Przygotowanie przyszłych nauczycieli do twórczości w pełnieniu ról zawodowych 130 Lucyna Skorecka; Odwaga bycia kreatywnym 136 Jadwiga Szymaniak; O kulturę kontaktów społecznych w szkole 140 Danuta Waloszek; Meandry ochrony dziecka i dzieciństwa 149 Agnieszka Olczak; Aktywność twórcza w przedszkolu szansą odkrywania przez dziecko mechanizmów społecznych 161 Maria Szymańska; Dorośli i dzieci – świat zawarty w rysunkach przedszkolaków (czyli o porozumiewaniu się przez sztukę) 168 Elżbieta Maria Minczakiewicz; „Teatr z łyżki" jako inspiracja pedagogii serca, umysłu i woli dzieci o różnorodnych potrzebach i możliwościach rozwoju 177 Elżbieta Napora; Rysunek jako źródło danych o szansach i zagrożeniach rozwoju dziecka ze strony środowiska rodzinnego 185 Anetta Soroka-Fedorczuk; Źródła danych o osobach niepełnosprawnych z perspektywy dzieci w wieku przedszkolnym 198 Urszula Szuścik; Dziecko i nauczyciel w działaniach artystycznych – głosy o plastyce i ładnie 205 Alicja Skibicka; Kto może ukształtować twórczego ucznia? 209 Helena Danel-Bobrzyk; Rola rodziny w kształtowaniu aktywnych postaw dziecka z udziałem muzyki 214 Maciej Kołodziejski; Środowiskowy kontekst rozwoju muzycznego dziecka Implikacje gordonowskie 222 Radosław Tarczoń; Muzyka relaksacyjna w działaniu terapeuty muzycznego – z badań własnych 227 Adam Adamski; Rola tańca i rytmiki dla układu biologicznego człowieka w świetle nowego paradygmatu psychologicznego 237 Małgorzata Bortliczek, Izabela Łuc; Nieoficjalne słownictwo uczniowskie wyrazem twórczej postawy językowej 248 Małgorzata Iwanowicz; Wychowanie językowo-stylistyczne w toku kształcenia polonistycznego na poziomie starszych klas szkoły podstawowej 264 Adriana Adamska; Udział wymiaru ponadempirycznego w procesie wychowawczym 271 Danuta Kocurek; Młodzież w świecie śladowej ojczyzny – w świetle badań ankietowych 283 Wacław Korzeniowski; Dziecko w świecie cywilizacji technologicznej 288 Izabela Gomółka-Walaszek; Różnice progresu rozwojowego bliźniąt 293 Bibliografia (dobór) 301
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Sztuka bycia uczniem i nauczycielem, AZ#411F18C1EB/DL-ebwm/pdf. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.