Zdjęcia produktu


Antropologia kulturowa, cz. 2 (Impuls)

(2008 / 202 / Impuls / Janusz Gajda / 9788373089495)
E-booki Impuls
Dostepność na dzień 20.05.2024: w magazynie

Promocyjna oferta cenowa:

26,60 zł
Sklep TaniaKsiazka.pl
Przejdź do sklepu Najlepsza oferta w bazie!
Przejdź do sklepu 26,60 zł - najtaniej w bazie!

Prezentowana oferta sklepu TaniaKsiazka.pl jest najbardziej atrakcyjna cenowo spośród setek sklepów internetowych w naszej bazie. Przeglądaj pełny ranking cen i ofert Porównanie cen następuje w czasie rzeczywistym.

Recenzje i opinie

Opis produktu Antropologia kulturowa, cz. 2

Tytuł Antropologia kulturowa, cz. 2 Podtytuł Kultura obyczajowa początku XXI wieku Autor Janusz Gajda Język polski Wydawnictwo Impuls ISBN 978-83-7308-949-5 Rok wydania 2008 Kraków Wydanie 1 ilość stron 202 Format pdf Spis treści Wstęp 9 Wprowadzenie. Ciało jako praźródło kultury obyczajowej – istota, uwarunkowania, typologie, funkcje 13 1. Ciało i cielesność (w aspekcie antropologii biologicznej a antropologii filozoficznej i pedagogiki) jako praźródło i płaszczyzna kształtowania się obyczajowości 14 2. Istota kultury obyczajowej i jej uwarunkowania 20 3. Zwyczaje, obyczaje, obrzędy, rytuały – określenie pojęć i ich typologii 24 Znaczenia pojęć 24 Typologia obyczajów i obrzędów 26 4. Funkcje obyczajowości 28 Rozdział I. Obyczajowość dotycząca cielesności człowieka 31 1. Kult ciała i młodości a starość 31 2. Dominujące wzory kobiety i pana 35 3. Praktyki związane z higieną i troską o urodę 40 4. Popularny ubiór 44 5. Tatuaż – moda czy skrajna potrzeba zmiany wyglądu ciała? 46 6. Piercing – jedna z najstarszych form obyczajowych zdobienia ciała 49 Rozdział II. Obyczajowość związana z potrzebami bytowymi człowieka 51 1. Obyczajowość związana z zaspokajaniem potrzeby schronienia 51 2. Bezrobocie, bezdomność i emigracje zarobkowe 54 3. Tradycja i postępowość w sposobie odżywiania 60 4. Współcześni kupujący i ich obyczajowość kształtowana przez supermarkety i centra handlowe 63 Rozdział III. Obyczajowość dotycząca wartości witalnych (zdrowie i seks) 67 1. Nowe obyczaje związane z troską o zdrowie 67 Praktyki obyczajowe związane z troską o zdrowie 67 2. Otyłość 70 3. Obyczajowość związana z seksem 72 Seks zimny, gorący i ludyczny 73 Seks płatny i nietypowy 76 4. Trzecia płeć 80 5. Manifestowana i ukrywana obyczajowość homoseksualizmu 82 Rozdział IV. Społeczne oblicza obyczajowości świeckiej 87 1. Relikty obyczajowe historycznych kultur w Polsce 87 Relikty kultury szlacheckiej 87 Echa obyczajowości żydowskiej 91 2. Zanikające formy współczesnej obyczajowości 94 Jarmarki, targi, stragany odpustowe – relikty zanikającej obyczajowości? 94 Obyczajowość kultywowana poprzez Ochotniczą Straż Pożarną 95 3. Współczesne zwyczaje i obyczaje związane z hobby i rekreacją 96 Turnieje rycerskie 97 Żeglarstwo 98 Zwyczaje łowieckie 100 4. Domowe formy świeckiego życia towarzyskiego 101 5. Clubbing jako nobilitująca forma życia towarzyskiego młodzieży 104 6. Plotka w życiu towarzyskim 106 Rozdział V. Współczesna obyczajowość o charakterze religijno-świeckim 109 1. Renesans zarzuconej obyczajowości religijnej 109 Egzorcyzmy 109 Pielgrzymki 112 2. Zmiany w obyczajowości świąteczno-religijnej 115 Zmiany w obyczajach i obrzędach tzw. Świąt nakazanych 115 3. Współczesna obyczajowość związana ze świeckim świętowaniem 118 Karnawał 118 Andrzejki 118 Mikołajki 119 4. Stare i świeże formy obyczajowe czczenia pamięci osób i „naszych młodszych braci" 119 Święto zmarłych a Halloween 119 Pojednanie człowieka z naturą (cmentarze dla zwierząt) 120 5. Zwyczaje i obrzędy przejścia 122 Narodziny dziecka, chrzest i I Komunia 122 Obrzędowość ślubna i weselna 124 Zaręczyny 124 Ceremonie ślubne i związane z nimi najnowsze zwyczaje 125 Wesele 126 Obyczaje związane ze śmiercią i pochówkiem 128 Rozdział VI. Obyczajowość młodego pokolenia jako poszukiwanie własnej drogi życiowej (od ideałów do patologii) 131 1. Współczesny savoir-vivre i zasady komunikacji niewerbalnej 131 Pozdrowienia i zwroty grzecznościowe 132 Zasady komunikacji niewerbalnej 134 2. Dawne ideały i wzory zachowania w nowej szacie 137 Ideały i obyczajowość harcerzy 137 Wspólnoty religijne 140 New Age jako alternatywna wizja życia 144 3. Zachowania patologiczne pod wpływem używek w subkulturach młodzieżowych 146 Zachowanie pod wpływem używek 146 Patologiczne zachowania w subkulturach młodzieżowych 150 4. Obyczajowość kultywowana i kreowana poprzez szkoły i uniwersytety, a także placówki kultury 153 Rozdział VII. Obyczajowość życia artystycznego, naukowego, politycznego i religijnego 161 1. Zwyczaje i obyczaje w środowisku artystycznym i naukowym 161 Układanie stosunków interpersonalnych w p

Dane oraz specyfikacja:

  • Kategoria

    E-booki
  • Producent

    Impuls
  • ISBN

    9788373089495
  • Autor

    Janusz gajda
  • Wydawnictwo

    Impuls
  • Ilość stron

    202
  • Rok wydania

    2008
  • Przecena

    -
  • Opinia użytkowników

    -

Ranking ofert - najlepsze promocyjne ceny 2017

  • Antropologia kulturowa, cz. 2 (sklep TaniaKsiazka.pl)
    26,60 zł Sklep TaniaKsiazka.pl
    Przejdź do sklepu

W naszym rankingu znajduje się 1 promocyjnych ofert w cenie 26,60 zł.

Opinie i recenzje użytkowników

Dodaj opinie lub recenzję dla Antropologia kulturowa, cz. 2. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.

Produkty powiązane

Inne w kategorii E-booki