Zdjęcia produktu


Paradygmaty współczesnej dydaktyki (Impuls)

(2009 / 556 / Impuls / Dorota Klus-Stańska,Lucyna Hurło,Majka Łojko / 9788378502135)
E-booki Impuls
Dostepność na dzień 20.05.2024: w magazynie

Promocyjna oferta cenowa:

45,60 zł
Sklep TaniaKsiazka.pl
Przejdź do sklepu Najlepsza oferta w bazie!
Przejdź do sklepu 45,60 zł - najtaniej w bazie!

Prezentowana oferta sklepu TaniaKsiazka.pl jest najbardziej atrakcyjna cenowo spośród setek sklepów internetowych w naszej bazie. Przeglądaj pełny ranking cen i ofert Porównanie cen następuje w czasie rzeczywistym.

Recenzje i opinie

Opis produktu Paradygmaty współczesnej dydaktyki

Tytuł Paradygmaty współczesnej dydaktyki Język polski Wydawnictwo Impuls ISBN 978-83-7850-213-5 Rok wydania 2009 Kraków Wydanie 1 ilość stron 556 Format pdf Spis treści Dorota Klus-Stańska Paradygmaty współczesnej dydaktyki - poszukiwanie kwiatu paproci czy szansa na tożsamość teoretyczno-metodologiczną? 11 DYSKURSYWNOŚĆ DYDAKTYKI I JEJ UWIKŁANIE W ŹRÓDŁA TEORETYCZNE, IDEOLOGICZNE I POLITYCZNE 27 Joanna Rutkowiak Wielość paradygmatów dydaktyki a wspólny mianownik realności życia. Ku pytaniom o przekłady międzyparadygmatyczne 27 Stanisław Dylak Koniec „nauczania" czy nowy paradygmat dydaktyczny 40 Astrid Męczkowska-Christiansen Teoretyzacje relacji między kształceniem a wychowaniem w kontekście rozważań nad ideologicznością dydaktyki 50 Dorota Klus-Stańska Polska rzeczywistość dydaktyczna – paradygmatyczny taniec św. Wita 62 Maria Jakowicka Otwartość systemu edukacji jako jeden z obszarów zmian w kontekście europejskim 74 Jarosław Michalski Społeczne uwarunkowania współczesnej dydaktyki religii 83 Amadeusz Krause Iluzja dydaktycznej sprawczości – profesjonalizacja niekompetencji 92 Lucyna Kopciewicz Wytwarzanie (nie)równości płci w pracy dydaktyczno-wychowawczej szkoły. Pytanie o dydaktykę „rodzajowo-inkluzywną" 98 Marzenna Nowicka Socjalizacja ukryta w procesie dydaktycznym - pomiędzy wsparciem a hamowaniem rozwoju tożsamości ucznia.Z inspiracji koncepcją Jürgena Habermasa 109 Piotr Zamojski Ideologiczne rozmiary procesu kształcenia a zakres problemowy dydaktyki 124 Jolanta Kruk Rekonstrukcja zasady poglądowości jako składnik zmiany paradygmatycznej w dydaktyce 135 Wojciech Siegień O monologu Profesora, który został Pisarzem. Potrzeba paradygmatycznego skupienia na związkach działania i sensu w pedagogice 141 Agnieszka Nowak-Łojewska Uwagi o edukacji w perspektywie obiektywizmu, konstruktywizmu i rekonstrukcjonizmu 148 Ewa Dębska Interakcyjne rozmiary kształcenia 162 Monika Wiśniewska-Kin Metafory dziecięce jako inspiracja dla zmiany myślenia o nauczaniu 171 Joanna Garbula-Orzechowska Perspektywa konstruktywistyczna w dydaktyce 179 Ryta Suska-Wróbel Od potoczności do nauki – próba identyfikacji samoświadomości dydaktyki biologii 190 Jolanta Rzeźnicka-Krupa Inny w edukacji – transmisyjne i interpretacyjne podejście do uczenia (się) w kontekście pytań o edukację osób niepełnosprawnych 201 Magdalena Wawrzyniak-Śliwska Dyskursywność autonomii edukacyjnej 211 Małgorzata Kowalik-Olubińska Multikulturowy kontekst dydaktyki 223 Anna Sajdak Ideologiczny spór o tożsamość dydaktyki 235 Aldona Zakrzewska Jan Ámos Komeński – nieprzemijalnieść jego idei pedagogicznych 247 UCZEŃ - WIEDZA - SZKOŁA W POSZUKIWANIU PARADYGMATU 261 Małgorzata Żytko Metodyczne stereotypy w edukacji elementarnej w świetle badań osiągnięć językowych i matematycznych 9-latków 261 Ewa Zalewska Teoretyczne i metodologiczne konteksty badań nad podręcznikiem szkolnym w Niemczech: pomiędzy ujęciem tradycyjnym a dyskursywno-analitycznym 275 Janina Uszyńska-Jarmoc O potrzebie budowania koncepcji uczenia się, jak się uczyć 288 Małgorzata Głoskowska-Sołdatow O konstruowaniu wiedzy poprzez uczniów. Konstruowanie wiedzy – rozważania teoretyczne 301 Iwona Kopaczyńska Imperatyw refleksyjności ucznia. Poszukiwanie teoretycznych ram opisu 310 Maria Groenwald niespodziewany wynik egzaminu – dlaczego zaskoczył? 322 Anna Wasilewska O dydaktykę literatury z perspektywy odbiorcy 332 Teresa Sadoń-Osowiecka Kierunki na widnokręgu dydaktyki geografii. W którą stronę zmierza szkolna geografia? 339 Mirosław Dąbrowski Błędy uczniów jako źródło refleksji nauczyciela – na podstawie badań umiejętności matematycznych polskich trzecioklasistów 350 Alina Kalinowska Wczesnoszkolna edukacja matematyczna w kontekście znaczeń nadawanych poprzez nauczycieli i kandydatów na nauczycieli 359 Iwona Majcher Czy studentom – przyszłym nauczycielom potrzebna jest teoria pedagogiczna? 369 Beata Adrjan Zreformowana polska szkoła z klimatem z przeszłości? Patologia w stylu retro 376 Małgorzata Sławińska Działania na rzecz przygotowania dzieci do nauki szkolnej w oddziałach przedszkolnych 6-latków – sukcesy i zaniedbania 383 Urszula Szuścik Sztuka i jej wartość w dydaktyce 390 Maria Kreft Edukacja drogą radiową w Zambii jako strategia wyjścia z wykluczenia 397 Joanna Gruchała Wizyta w przedszkolu Reggio Emilia w Danii 404 DOROSŁY W PROCESACH EDUKACYJNYCH - PROFESJA, ROZWÓJ, RYNEK PRACY 411 Bogdan Gębski Świadomość dydaktyczna nauczycieli akademickich – refleksje o socjologicznych seminariach licencjackich i magisterskich 411 Lucyna Hurło innowacyjność w pracy zawodowej współczesnego nauczyciela w dobie globalizacji 421 Alicja Jurgiel Nakaz uczenia się poprzez całe życie – mantra współczesnych andragogów 426 Joanna Ostrouch Płciowo definiowane determinanty korzyści z wykształcenia w aspekcie uczestnictwa pań i mężczyzn w rynku pracy 435 Hanna Kędzierska Kulturowe wzory biografii profesji nauczycielskiej 444 Krzysztof Gąsecki Zmiany w gospodarce i życiu społecznym a wyzwania wobec szkoły i edukacji zawodowej 454 Majka Łojko Kapitał intelektualny i kompetencje pracownicze wobec wyzwań współczesnego rynku pracy 469 Joanna Nowak, Urszula Sokal Wyzwania dydaktyczne stawiane nauczycielom akademickim 479 Anna Kuciejczyk Wieczne wakacje czy pole bitwy? Refleksje z badania pilotażowego dotyczącego relacji studentów i nauczycieli akademickich 487 Anetta Roszak-Cyrson Edukacja dorosłych – konieczność czy wolny dobór? 496 Elżbieta Wołodźko Wielowymiarowość autonomii nauczyciela akademickiego 503 Henryk Prus Zmiany w szkolnictwie zawodowym wobec wymagań rynku pracy. Próba oceny z perspektywy nauczyciela przedmiotów zawodowych 511 Tomasz Nowakowski nowe technologie informacyjne w edukacji – pytania o miejsce nauczyciela 519 Iwona Cymerman Dialog edukacyjny – między szansą a pozorem. O rozmowach ze studentami 527 Alicja Walenda świeże kompetencje niezbędne współczesnemu nauczycielowi - wybrane zagadnienia 535 Monika Maciejewska świeże tendencje w organizacji studiów doktoranckich – zwrot ku potrzebom rynku pracy 542 Autorzy 553

Dane oraz specyfikacja:

  • Kategoria

    E-booki
  • Producent

    Impuls
  • ISBN

    9788378502135
  • Autor

    Dorota klus-stańska,lucyna hurło,majka łojko
  • Wydawnictwo

    Impuls
  • Ilość stron

    556
  • Rok wydania

    2009
  • Przecena

    -
  • Opinia użytkowników

    -

Ranking ofert - najlepsze promocyjne ceny 2017

  • Paradygmaty współczesnej dydaktyki (sklep TaniaKsiazka.pl)
    45,60 zł Sklep TaniaKsiazka.pl
    Przejdź do sklepu

W naszym rankingu znajduje się 1 promocyjnych ofert w cenie 45,60 zł.

Opinie i recenzje użytkowników

Dodaj opinie lub recenzję dla Paradygmaty współczesnej dydaktyki. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.

Produkty powiązane

Inne w kategorii E-booki