Tytuł Postpedagogika Podtytuł Od antypedagogiki do Amication Autor Hubertus Schoenebeck Język polski Wydawnictwo Impuls ISBN 978-83-7850-363-7 Rok wydania 2009 Kraków Wydanie 1 ilość stron 190 Format pdf Spis treści Słowo wstępne 11 Wprowadzenie 13 I. Zagadnienia teoretyczne 17 1. Nadejście nowej ery 17 2. Początki filozofi i Amication 18 3. Amication – pogląd na świat i jego interpretacja 19 4. Podstawy amikatywnej koncepcji życia 21 5. Pytania o Amication 24 6. Uwolnienie dorosłego 25 7. Zaproszenie do miłości własnej 26 8. Czy dzieci rzeczywiście muszą być wychowywane? 27 9. Obraz człowieka w kontekście równowartościowości 28 10. Ludzka strona samoodpowiedzialności 29 11. Samoodpowiedzialność od samego początku 30 12. Różnice psychologiczne 31 13. Samoodpowiedzialność i kompetencja 32 14. Odzyskanie mocy psychospołecznej 33 15. Żądanie a zaproszenie 33 16. Miłość i odpowiedzialność 34 17. Społeczny charakter człowieka 34 18. Pedagogiczny obraz człowieka 35 19. Utrata samoodpowiedzialności 36 20. Agresja psychiczna w wychowaniu 37 21. Amication i automatyzm pedagogiczny 38 22. Amication i myślący inaczej 39 II. W stronę praktyki i przeżywania 41 23. Realizm amikatywny 41 24. Różnica leży w świecie uczuć 42 25. Odzyskanie miłości własnej 43 26. Przezwyciężenie błędów 46 27. Opaczne rozumienie koncepcji Amication 47 28. Koncentracja na obcowaniu z człowiekiem 48 29. Pytania (bez) odpowiedzi 49 30. Amication i szczęście 51 31. Partnerstwo amikatywne 52 32. Nie czujmy się odpowiedzialni za dzieci 54 33. Konflikt: rozmiar psychiczny 56 34. Konflikt: upór, władza i empatia 57 35. Przykład konfliktu: telewizja 59 36. Przykład konfliktu: ślizgawka 60 37. Oddziaływanie pozytywne 61 38. Środowisko pedagogiczne 63 39. Dzieci i granice 64 40. Granice dzieci 65 41. Kiedy ono jest niedbałe 67 42. Kiedy mam tego dość 69 43. Co robić, kiedy dzieci się kłócą? 70 44. Przyjazna neutralność wobec kłótni pomiędzy dziećmi 71 45. Czerwona kartka 73 46. Kim jest dzisiaj to dziecko? 76 47. Liza 78 48. Charlotte 79 49. Melanie 80 50. Jezioro Bagger 82 III. Szkoła 85 51. O szkole i prawach człowieka 85 52. Wolność duchowa dziecka 89 53. Impulsy dla szkoły przyszłości 91 54. W obliczu cierpienia dzieci w szkole 94 55. Schoolwatch 99 56. Rzeczywista władza rodziców 103 57. Nauczyciel: rzeczywistość i wizja 107 IV. Płaszczyzna emocjonalna 113 58. Spotkanie z samym sobą 113 59. O moralizatorskiej emancypacji 114 60. Miłość bliźniego 115 61. Uczucia z dzieciństwa 116 62. Odczucie równowartościowości 117 63. Kocham siebie takim, jakim jestem 119 64. Co oznacza samoodpowiedzialność? 121 65. O przychylnym obcowaniu z powinnością 123 66. Terroryzm z 12 września 125 67. Szkoła: przeszłość 128 68. Szkoła: przyszłość 129 69. Szkoła: teraźniejszość 131 70. Szkoła: ponieważ nie wiedzą, co czynią 134 71. Szkoła: 29 stycznia 2014 roku, godzina 10.03 135 72. Twoje cierpienie 136 73. Wieczne szczęście 137 74. Przemiana 138 75. Żądania 139 76. Skrzynia skarbów 139 77. List Toniego do kota 140 78. Przekraczanie 142 79. Aforyzmy figuratywne: Ja 144 80. Aforyzmy figuratywne: Ty 146 81. Aforyzmy figuratywne: Dzieci 148 V. O politycznej emancypacji dziecka 151 Niemiecki Manifest Dziecięcy 151 82. Świeże prawa 151 83. Niemiecki Manifest Dziecięcy 154 84. List otwarty 158 85. Początek 161 86. Rozwinięta argumentacja 163 Prawo wyborcze dla dzieci 164 87. Podstawowe stanowisko 164 88. Rozwój 165 89. Sytuacja 166 90. Wyzwanie 169 91. Zastrzeżenia 169 92. Przemyślenia 170 93. Uzasadnienie 174 94. Obowiązki 175 95. Wybieralność 175 96. Zaangażowanie 176 VI. Wokół grupy wsparcia 179 97. Grupa wsparcia 179 98. Instytuty – seminaria 180 99. Członek grupy wsparcia 181 100. GRAL 183 VII. Literatura amikatywna Hubertusa von Schoenebecka 185 Dzieci 185 Miłość własna 187 Tematyka ogólna 188
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Postpedagogika, AZ#D7885EA7EB/DL-ebwm/pdf. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.