Zdjęcia produktu


Perfumy, 693EC0D7EB (Impuls)

(2013 / 401 / Impuls / Beata Hoffmann / 9788378504276)
E-booki Impuls
Dostepność na dzień 24.11.2024: w magazynie

Promocyjna oferta cenowa:

19,00 zł
Sklep TaniaKsiazka.pl
Przejdź do sklepu Najlepsza oferta w bazie!
Przejdź do sklepu 19,00 zł - najtaniej w bazie!

Prezentowana oferta sklepu TaniaKsiazka.pl jest najbardziej atrakcyjna cenowo spośród setek sklepów internetowych w naszej bazie. Przeglądaj pełny ranking cen i ofert Porównanie cen następuje w czasie rzeczywistym.

Recenzje i opinie

Opis produktu Perfumy, 693EC0D7EB

zapach jest elementem doświadczenia prawie wszelkich ludzi. Proces uspołecznienia, któremu człowiek podlega jest też procesem socjalizacji zapachowej. Coraz więcej badań naukowych przemawia za faktem,zapachy wpływają na ludzkie myślenie i zachowanie. Niemało jest także przykładów pokazujących jak ważnym nośnikiem społecznych informacji jest aromat. Można śmiało powiedzieć, iż woń wpisana jest we współczesne zjawiska społeczne, jak i, co oczywiste, w życie poszczególnych jednostek. Mimo, że współczesna socjologia jest w coraz większym stopniu dyscypliną wielowymiarową, niedużo jest w niej badań nad seksownymi aspektami życia społecznego. Lukę tę stara się wypełnić ta książka. Składają się na nią dwie podstawowe części: pierwsza poświęcona jest zapachowi i jego społecznym aspektom, druga - perfumom. W części pierwszej omówione pozostały takie zagadnienia jak: fizjologia zmysłów człowieka, wpływ woni na zachowania ludzi, funkcjonowanie zapachu w przestrzeni społecznej, indywidualne i społeczne funkcje zapachu, a także miejsce doznań zmysłowych w nauce i kulturze. Część druga książki poświęcona jest perfumom. Ukazuję ich obecność w różnorodnych obszarach życia kulturowo-społecznego, a w szczególności w muzyce, literaturze, historii i mitologii, sztukach plastycznych, przestrzeni miejskiej, polityce, religii i sztuce kulinarnej. Przyjmując perspektywę historyczną dokonuję analizy wzornictwa flakonów perfumeryjnych i nazw perfum. Omawiam też komponowanie pachnideł jak i jego silne powiązanie z kulturowo-ekonomicznymi procesami. Przestawiam wybrane aspekty promocji pachnideł, regulacji prawnej, analizę wonnych kompilacji w kontekście kultury indywidualizmu, jak i prezentuję perfumeryjne upodobania w rozmaitych krajach świata. Najobszerniejszą część, poświęconą społeczno-kulturowej historii pachnideł poświęcam przedstawieniu i uzasadnienie historycznych przemian konwencji zapachowych, zachodzących pod wpływem zmian w kulturze i społeczeństwach najróżniejszych epok, ale i najróżniejszych szerokości geograficznych. Część ta nie tylko ukazuje kierunki owych przemian, lecz też ukazuje ich społeczno- obyczajowo-kulturowe tło. Sensoryczne aspekty życia codziennego i codziennych praktyk, obecność pachnideł w otaczającym nas świecie jednoznacznie wskazują, że historia rozwoju sztuki perfumeryjnej jest swoistą historią tradycji i obyczajów człowieka, a rola pachnideł wykracza poza walory doceniane tylko zmysłem powonienia. Książkę rozpoczynają rozważania nad rolą zmysłu powonienia w życiu człowieka, a kończą spostrzeżenia dotyczące znaczenia pachnideł w życiu jednostek, grup społecznych i w kulturze. Tym samym uświadamiają,niepokaźny szklany flakon wypełniony płynem to nie tylko buteleczka perfum, lecz też ważny składnik kultury.

Dane oraz specyfikacja:

  • Kategoria

    E-booki
  • Producent

    Impuls
  • ISBN

    9788378504276
  • Autor

    Beata hoffmann
  • Wydawnictwo

    Impuls
  • Ilość stron

    401
  • Rok wydania

    2013
  • Przecena

    -
  • Opinia użytkowników

    -

Ranking ofert - najlepsze promocyjne ceny 2017

  • Perfumy (sklep TaniaKsiazka.pl)
    19,00 zł Sklep TaniaKsiazka.pl
    Przejdź do sklepu

W naszym rankingu znajduje się 1 promocyjnych ofert w cenie 19,00 zł.

Opinie i recenzje użytkowników

Dodaj opinie lub recenzję dla Perfumy, 693EC0D7EB. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.

Produkty powiązane

Inne w kategorii E-booki