Internet stał się krwiobiegiem świata, coraz więcej przedsiębiorstw wymienia za jego pomocą informacje, przyjmuje zamówienia, steruje produkcją, logistyką i dystrybucją. Rośnie także liczba usług, które są realizowane za pomocą Internetu: ludzie pracują razem, nie posiadając bezpośredniego kontaktu, a tylko wymieniając między sobą dane i wyniki pracy, dokonuje się płatności i operacji finansowych. Sieć pomaga zwiększać horyzonty, dostarcza danych przydatnych w badaniach naukowych, w szkole, jak dodatkowo zwykłych ciekawostek, które interesują wielu ludzi. Kreuje swoim użytkownikom ogromne możliwości rozwoju, odgrywając wyraźną rolę w edukacji, bardzo ustawicznej, gdzie rola sieci będzie rosła.
Niniejsza książka składa się z siedmiu rozdziałów. Pierwszy stanowi próbę analizy roli Internetu w procesie dydaktycznym. W rozdziale drugim na podstawie konstruktywistycznego modelu myślenia przedstawiono nowe podejście do cyklu kształcenia z zastosowaniem technice informacyjnej. Kolejne dwa rozdziały to teoretyczne studium z zakresu psychologii twórczości i psychodydaktyki dotyczące kształtowania postaw twórczych młodzieży. W rozdziałach piątym i szóstym omówione zostały kolejno: metodologia badań własnych, a także analiza wyników badań Kwestionariuszem Zachowań Twórczych KANH, ankietą i arkuszem obserwacji lekcji. Opracowanie zamykają krytyczna analiza wyników, podsumowanie, jak także bibliografia i aneksy.
Przedmiotem badań był związek pomiędzy użyciem nowego środka dydaktycznego, jakim jest Internet, w nauczaniu matematyki, a jego oddziaływaniem na kształtowanie postaw twórczych młodzieży. Podjęto próbę analizy zmiany roli nauczyciela w przyszłym modelu szkoły.
Książka ma być odpowiedzią na pytanie, jak nowe technologie informacyjne wpływają na postawy twórcze młodzieży w dobie tak gwałtownych przemian cywilizacyjnych.
Autorka podejmuje ważkie i perspektywiczne kwestie dotyczące możliwości technik multimedialnych w kontekście kształtowania wartości dydaktycznych i wychowawczych w edukacji matematycznej. Książka jest adresowana do słuchaczy kierunków pedagogicznych i nauczycielskich szkół wyższych, a także nauczycieli – praktyków.
W publikacji omówione są m.in. Takie tematy, jak:
– użycie technik multimedialnych w edukacji matematycznej,
– kształtowanie postaw twórczych na lekcjach matematyki,
– możliwości i zagrożenia cyberprzestrzeni.
Poruszone zagadnienia w sposób jasny i krystaliczny ilustrują sens używania mediów cyfrowych w procesie kształcenia młodzieży, skorelowanego z ideą szkoły platońskiej. Szkoła musi uczyć prawdy, wychowywać dla dobra i kształtować do tworzenia spektakularna.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Kształtowanie wartości dydaktycznych i wychowawczych w procesie edukacji matematycznej z wykorzystaniem technik multimedialnych. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.