Medialny rozmiar kryzysu zainspirował powszechnie szanowanych i lubianych w polskim środowisku medioznawczym badaczy: Rafała Leśniczaka i Krzysztofa Stępniaka do poszukiwania odpowiedzi na rudymentarne pytania związane z kryzysem w mediach.
Recenzowana monografia stanowi przykład dojrzałej, wieloaspektowej eksploracji interesującego, oryginalnego problemu naukowego, który w polskiej literaturze nie doczekał się jeszcze odrębnej publikacji monograficznej (…); cechuje ją wyjątkowa aktualność tematu, wpisuje się on bowiem w permanentny kryzys współczesnego społeczeństwa i tym samym kryzys współczesnych mediów i dziennikarstwa.
Można choćby stwierdzić, iż nauki o komunikacji społecznej i mediach są córką kryzysu. Autorzy monografii wykazują, że kryzys nie ma jednego oblicza, dlatego także analizują kryzys w mediach z dualistycznej perspektywy badawczej, akcentując jego wymiar uniwersalny, dotyczący całego społeczeństwa, i rozmiar partykularny, dotyczący kryzysu Kościoła katolickiego w przekazach medialnych.
Z recenzji prof. Dr. Hab. Tadeusza Kononiuka Powszechnie wiadomo, że kryzys w każdej postaci jest dla mediów doskonałym materiałem dla atrakcyjnych relacji, odegrania roli włodarza opinii i decydowania o wizerunku wszelkich i wszelkiego obecnego w otoczeniu i – co równie ważne – czerpania z tego zysku.
Zatem przygotowanie publikacji naukowej prezentującej przykłady i meandry udziału mediów w tej błotnistej koegzystencji niezliczonych kryzysów jest ewidentnie wartościowym społecznie przedsięwzięciem. Książka (...) wzbogaca dotychczasowy dorobek i obszar wiedzy o funkcjonowaniu mediów w coraz liczniej pojawiających się wokół nas i dotyczących nas sytuacji kryzysowych.
Jest o tyle znaczna,opiera się na szeregu wyników badań i analiz, gromadzi wnioski i oceny nie tylko polskiego rynku medialnego – tak tendencyjnie zachowującego się w rozmaitych sytuacjach kryzysowych.
W zamieszczonych tekstach wykorzystano bogatą literaturę przedmiotu i przedstawiono wyniki wielu wciąż aktualnych badań. Monografia wprowadza także do dyskusji świeże i ważne części kognitywistyczne, obecne przy tworzeniu rozmaitych modeli badań jednocześnie znaczenia, pełnionej roli, jak i udziału/subiektywnego angażowania się mediów w kryzysogennej komunikacji społecznej.
Z recenzji prof. Dr. Hab. Jerzego Olędzkiego
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Kryzys w przekazach medialnych. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.