Zdjęcia produktu


Psychologia mediów i komunikowania

(Impuls / Agnieszka Ogonowska / 9788380954908)
E-booki
Dostepność na dzień 25.11.2024: w magazynie

Promocyjna oferta cenowa:

28,50 zł
Sklep TaniaKsiazka.pl
Przejdź do sklepu Najlepsza oferta w bazie!
Przejdź do sklepu 28,50 zł - najtaniej w bazie!

Prezentowana oferta sklepu TaniaKsiazka.pl jest najbardziej atrakcyjna cenowo spośród setek sklepów internetowych w naszej bazie. Przeglądaj pełny ranking cen i ofert Porównanie cen następuje w czasie rzeczywistym.

Recenzje i opinie

Opis produktu Psychologia mediów i komunikowania

Książka stanowi kompendium podstawowej wiedzy związanej z psychologią mediów. Prezentuje jej umiejscowienie na tle innych subdyscyplin psychologii i filmoznawstwa, medioznawstwa i komunikologii (nauki o mediach i komunikowaniu), genezę powstania, zakres i przedmiot zainteresowań, jak w dodatku używane metody badawcze.

To czyni z psychologii mediów dyscyplinę hybrydyczną, która obejmuje cztery sfery: metodologię (M), etykę (E), teorię (T) i aplikację (w sumie: META); pretenduje ona do roli psychologii zintegrowanej, która w ramach spójnego systemu teoretycznego łączy wiedzę z wymienionych powyżej dyscyplin i subdyscyplin.

Ów hybrydyczny charakter sprawia, że zagadnienia psychologiczne są prezentowane w ramie medialnej i na odwrót, po to, aby w pełni pokazać specyfikę tej relatywnie nowej subdyscypliny psychologii. Zamieszczone w każdym rozdziale przypisy dolne i tzw.

literatura rozszerzająca są adresowane do Czytelników, którzy mieliby ochotę pogłębić przedstawioną w książce wiedzę źródłową. Podręcznik bowiem ze swej natury narzuca autorowi pewne ograniczenia związane z osiągalnie plastikowym i uproszczonym sposobem prezentowania opisywanych zagadnień, ale powinien oferować wskazówki do indywidualnych poszukiwań, zorientowanych na określone zainteresowania.

Osobne miejsce zajmuje w monografii problematyka użytkowanej psychologii mediów, zwłaszcza w odniesieniu do edukacji medialnej, profilaktyki, a także terapii uzależnień medialnych, zwanych również patologicznym wykorzystywaniem mediów.

W ten sposób pokazuję, iż media mogą być wykorzystane pozytywnie (sprzyjają życiu i rozwojowi człowieka) albo negatywnie [gdy są źródłem zaburzeń tego rozwoju oraz prowadzą do zachowań nałogowych i ryzykownych – (auto)szkodliwych form aktywności].

Dynamiczny przyrost badań wpisanych w psychologię mediów scala się z ekspansywnym rozkwitem cywilizacji medialnej, która stanowi podstawowy kontekst życia i zachowania współczesnego człowieka. Jego rozwój ontogenetyczny (osobniczy, indywidualny) i większość kluczowych form aktywności są w coraz obszerniejszym stopniu połączone z mediami klasycznymi i interaktywnymi, wirtualnymi środowiskami społecznymi, e-usługami oraz nowymi formami edukacji, rozrywki i komunikacji, które realizowane są online.

Stąd też, obok kompetencji językowych, komunikacyjnych, kulturowych i społecznych, coraz obszerniejszą rolę odgrywają kompetencje cyfrowe, związane z wykorzystywaniem mediów, współkreowaniem ich zawartości oraz środowisk medialnych oraz z umiejętnościami wyszukiwania i oceny wiarygodności oraz użytkowania ich do zaspokajania jednostkowych potrzeb dotyczących codziennego życia oraz współpracy z innymi ludźmi.

Brak wspomnianych kompetencji skutkuje szczególnie niejednokrotnie uleganiem różnym typom wpływu społecznego (manipulacji społecznej, psychomanipulacji czy przemocy mediów).

Dane oraz specyfikacja:

  • Kategoria

    E-booki
  • ISBN

    9788380954908
  • Autor

    Agnieszka ogonowska
  • Wydawnictwo

    Impuls
  • Przecena

    -
  • Opinia użytkowników

    -

Ranking ofert - najlepsze promocyjne ceny 2017

  • Psychologia mediów i komunikowania (sklep TaniaKsiazka.pl)
    28,50 zł Sklep TaniaKsiazka.pl
    Przejdź do sklepu

W naszym rankingu znajduje się 1 promocyjnych ofert w cenie 28,50 zł.

Opinie i recenzje użytkowników

Dodaj opinie lub recenzję dla Psychologia mediów i komunikowania. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.

Produkty powiązane

Inne w kategorii E-booki