Idea książki zrodziła się z nowej koncepcji kształcenia projektantów graficznych na Uniwersytecie SWPS. Powstała, aby pokazać czego i jak należy uczyć w zakresie komunikacji wizualnej w formie, przeglądowych i ergonomicznych tekstów. Jak sama nazwa wskazuje jest to manual, który w założeniu ma być ergonomiczny i używalny w ramach cyklu dydaktycznego, lecz nie tylko – przeglądowe teksty, uzupełnione o funkcjonalne przykłady i liczne odwołania, czynią tę pozycję ściągą dla projektantów komunikacji wizualnej. Punktem wyjścia jest teoria projektowania, w ramach której autorzy skupiają się na logice i charakterystyce cyklu projektowego, organizacji zespołu projektowego czy wiodących metod projektowych i edukacji projektowania. W drugiej części przyglądają się projektowaniu w wymiarze eksperymentalnym, poszukują relacji między komunikacją, obrazowaniem i sztuką w procesie kształcenia projektantów i projektantek. Trzecia część to prezentacja najistotniejszych obszarów projektowania komunikacji wizualnej wraz z użytecznym i metodycznym ich ujęciem: identyfikacja wizualna, informacja i orientacja, opakowania, kreacja reklamowa czy innowacje społeczne. Książkę zamyka studium przypadku- to tutaj starają się dowieść, że projektowanie to rozwiązywanie problemów na drodze ich diagnozy i dostarczanie osiągalnie optymalnych rozwiązań dla końcowych użytkowników. Książka na pewno wypełni lukę na polskim rynku literatury naukowo-dydaktycznej w zakresie komunikacji projektowej. Gromadzi obszerny zakres treści, nową, atrakcyjną, a również fascynującą problematykę, potężne uporządkowanie współczesnej wiedzy o projektowaniu oraz demonstruje poszczególne praktyki i eksperymenty w tej dziedzinie.prof. Dr hab. Aleksander KiklewiczKsiążka może zainteresować czytelników, którzy otrzymali wykształcenie artystyczne, ale nie mają całościowej wiedzy projektowej i – jak często to się zdarza – pracują w branży reklamowej lub szeroko pojętej komunikacji wizualnej. Tacy czytelnicy są skłonni uzupełniać wiedzę teoretyczną, niezwykle popartą solidnymi przykładami projektowymi.prof. Dr hab. Czesława Frejlich
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Manual Projektowanie komunikacji wizualnej. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.