Jak zaprojektować, opisać i poprowadzić zabawę z dziećmi w wieku żłobkowym? To często zadawane pytanie przez opiekunki dziecięce i nianie opiekujące się maluszkami do lat 3. To także temat związany z jednym z wielu standardów opieki, jakie powinny być spełnione przez placówki opieki nad dziećmi do lat 3. Umiejętność organizacji i planowania zajęć z dziećmi to kluczowa umiejętność opiekunek dziecięcych wcale nie nieskomplikowana do opanowania. Poradnik opisuje krok po kroku to, co należy zrobić, żeby zaplanować zabawę z dziećmi do lat 3 trafnie do ich wieku i możliwości percepcyjnych i umiejętności działania wynikających z etapu rozwojowego dzieci. W poradniku znajdują się także podpowiedzi co do tego, skąd zabrać tematy zabaw / zajęć, a także jak np: obliczyć czas trwania planowanych zajęć. Jest to swoisty przewodnik po etapach planowania zajęć dla dzieci przydatny każdej osobie, która zajmuje się opieka nad dziećmi do lat 3.
Iwona Zarębska – magister pedagogiki specjalnej, nauczyciel dyplomowany; wieloletnie doświadczenie zawodowe w kształceniu dzieci, młodzieży i dorosłych; wieloletni nauczyciel poręcznych i teoretycznych przedmiotów zawodowych w publicznej szkole policealnej we Wrocławiu, kształcącej w zawodach o profilu społeczno-medycznym, na takich kierunkach kształcenia zawodowego jak: opiekunka dziecięca, terapeuta zajęciowy, technik masażysta, opiekun medyczny, opiekun w domu pomocy społecznej, opiekunka środowiskowa; autorka i współautorka szkolnych programów nauczania do kształcenia w zawodach opiekunka dziecięca, opiekun medyczny, opiekun w domu pomocy społecznej w SPSS we Wrocławiu; były nauczyciel akademicki w byłym KPSS we Wrocławiu; od 2011 roku prowadzi własną firmę szkoleniową specjalizującą się w szkoleniach dla pracowników zawodów sfery społecznej i edukacyjnej; autorka tworzyw szkoleniowych dla opiekunów dzieci i poradnika „Być opiekunem dziecka"; wykładowca akademicki na Uniwersytecie Wrocławskim na kierunku pedagogika specjalna.
Kwalifikacje formalne – wykształcenie wyższe magisterskie w zakresie pedagogiki specjalnej; kurs kwalifikacyjny w zakresie terapii pedagogicznej; studia podyplomowe w zakresie organizacji i zarządzania oświatą, zarządzania zasobami ludzkimi, nauczania historii; kurs doskonalący w zakresie nauczyciel – doradca zawodowy; pierwszy stopień kursu kwalifikacyjnego archiwistyczno-kancelaryjnego.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Jak pomóc dzieciom, rodzicom i opiekunkom (nauczycielom) w przejściu przez proces adaptacji dziecka do warunków pobytu w placówce?. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.