Każda organizacja by przetrwać musi posiadać adekwatnie umotywowanych, a co z tego wynika produktywnych i lojalnych pracowników i rozumieć mechanizmy akceptujące zaufanie, lojalność, profesjonalizm i postępowość.
Oznacza to, że menedżerowie stają wobec nowych wyzwań, które muszą traktować nie jako zagrożenie, ale jako okazje do podejmowania działań w obszarach, gdzie można osiągnąć więcej albo znaleźć świeże możliwości dodania wartości swojej organizacji czy opanowania rynku.
Zarządzanie uczy jak planować, organizować, motywować i kontrolować swoją pracę i działania innych ludzi dla wspólnego dobra. W istocie zarządzanie polega na określeniu, jak przy pomocy różnorakich instrumentów planistycznych, inspiratorskich i kontrolnych, wznosić produktywność wszelkich zasobów przedsiębiorstwa.
aczkolwiek nade wszystko uczy, jak wyciągać efektywność z ludzi. Zarządzanie bowiem ma wzbudzać w ludziach wyzwanie i jednoczyć wszystkie ich siły do realizacji nadrzędnych celów organizacji. Zarządzanie jest więc złożonym procesem, który ma doprowadzić do wykonania określonych rzeczy skutecznie i produktywnie, wspólnie z innymi ludźmi i przez nich.
poprzez komunikowanie, motywowanie i przywództwo menedżerowie wyzwalają tkwiącą w organizacji energię i umiejętności. Motywowanie jest funkcją zarządzania, dzięki której plany i obsadzone poprzez członków organizacji struktury tętnią życiem.
Motywacja natomiast jest siłą wewnętrzną, która pozwala osiągnąć sukces w każdej dziedzinie życia, zapewnia wyśmienitą współpracę w zespole i buduje możliwości realizacji najtrudniejszych celów. Znajomość teorii motywacji w zasadniczy sposób kształtuje techniki zarządzania pracownikami każdej firmy.
Motywowanie we współczesnym rozumieniu, jest kategorią ekonomiczną i nową eksponowaną funkcją zarządzania. Dlatego także podejście do analizy i stymulacji pojęcia motywowania, jest systemowe, to znaczy dostrzega się w nim wielowymiarowość, ważność i dynamiczny charakter zachowań ludzi w organizacji.
Przebieg procesu motywowania, jego sprawność i ostateczne wyniki zależą najczęściej od posiadanych zasobów ludzkich, lecz także założeń i właściwych narzędzi motywacyjnych jakie organizacja przyjmuje stwarzając go i konsekwencji w jego używaniu.
cykl motywowania swym działaniem powinien wyzwolić wolę i chęć działania pracowników, powinien kształtować pożądane przez przedsiębiorstwo zachowania i postawy. Motywacja, bowiem to ciągłe poszukiwanie odpowiedzi na pytanie nurtujące każdego zarządzającego, a mianowicie: Co zrobić, żeby pracownicy ochoczo i należycie pracowali?
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Motywowanie jako element procesu zarządzania zasobami ludzkimi w organizacji. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.