Wraz z rosnącym dobrobytem społecznym wzrasta rola jakościowych aspektów życia, równocześnie w sferze konsumpcji, produkcji, jak i wymiany. Tendencja ta ujawnia się w zmianach zachowań zakupowych klientów, którzy w coraz większym stopniu podejmują decyzje nabywcze w oparciu o subiektywnie dokonywaną ocenę jakości towarów.
niezwykle istotnego znaczenia aspekty jakościowe nabierają w odniesieniu do artykułów żywnościowych, których walory prozdrowotne, łączone często z atrybutami organiczności, stają się jednym z podstawowych wyznaczników jakości.
W ten obszar wpisują się przekształcenia strukturalne sfery produkcji rolnej i przetwórstwa żywnościowego, a także rozwój żywności ekologicznej. Znaczną determinantą jakości towarów, w tym artykułów żywnościowych jest na dodatek sfera podmiany handlowej wszystkich szczebli obrotu.
Pozwala ona na konfrontację pragnień nabywczych klientów finalnych z realną ofertą sfery wytwórczej wspieraną działaniami pośrednictwa handlowego. Wybrane aspekty kształtowania jakości handlowej artykułów żywnościowych, obecne zarówno w ramach relacji detalistów z klientami indywidualnymi, jak i pomiędzy pośrednikami handlowymi zróżnicowanych szczebli obrotu i ujawniające się w ramach stosunków handlowych postulaty w odniesieniu do sfery wytwórczej znalazły odzwierciedlenie w niniejszym opracowaniu.
Zostały one zaprezentowane na tle ogólnych uwarunkowań procesów kształtowania jakości, wyodrębnionych jednocześnie rozwiązaniami prawnymi, jak i tendencjami w zachowaniach konsumpcyjnych i wreszcie specyfiką produkcji i obrotu artykułów żywnościowych.
Szczególną uwagę zwrócono na cykl ekologizacji żywności oceniany z perspektywy preferencji nabywców finalnych
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Kreowanie jakości handlowej artykułów żywnościowych. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.