Multimedia są interaktywną kompozycją tekstu, obrazu, dźwięku, video i trójwymiarowej grafiki komputerowej. Niemal każda strona internetowa i aplikacja jest multimedialna, choć niekoniecznie korzysta ze wszystkich wymienionych mediów.
Aby spełniała swe zadania, powinna być nie tylko dobra merytorycznie, ale także estetyczna, instynktowna w obsłudze i efektywna technicznie. Stanowi to wyzwanie dla jej twórców, ponieważ wymaga wiedzy i umiejętności z wielu dziedzin.
Książka ta odpowiada potrzebom tych, którzy pragną poszerzyć swoje horyzonty poza własne specjalizacje - informatykę, grafikę, film video. Pierwszy rozdział zwięźle omawia zagadnienia techniczne. Obszerny drugi rozdział poświęcono barwie: powstawaniu wrażenia barwy, modelom i przestrzeniom kolorów, symbolice barw w najróżniejszych kulturach, schematom kolorystycznym, dzięki którym projekt będzie przyjemny dla oka, stosowaniem barw w wybranych dziedzinach (medycynie, biznesie, marketingu i wizualizacji informacji), programom do wyboru koloru i palet kolorów.
Następne rozdziały przedstawiają tekst, obraz, dźwięk i video według podobnej koncepcji: najpierw teoria (modele, metody kompresji, standardy), potem formaty plików, przykłady zastosowań danego medium w projektach multimedialnych, zasady projektowania treści multimedialnych, technologie i oprogramowanie używane przy pracy z danym medium.
Czytelnik dowie się, skąd i na jakich licencjach pozyskiwać materiały dla projektów multimedialnych albo jak je wytwarzać, jak umieszczać tekst, grafikę, pliki audio i wideo na stronach WWW i jakie formaty plików wybrać.
Pozna podstawy kompilacji, kontrastów, proporcji i systemu siatek pomagające w uzyskaniu spójnego projektu stron WWW lub ekranów aplikacji, a także podstawy komponowania ujęć i konstrukcji video.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Wprowadzenie do multimediów. Teoria i praktyka. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.