Zdjęcia produktu


Muzyka i biznes. Od gramofonu do streamingu (E-book)

(Szkoła Główna Handlowa / Anna Anetta Janowska / 9788380305229)
E-booki
Dostepność na dzień 24.11.2024: w magazynie

Promocyjna oferta cenowa:

39,24 zł
Sklep TaniaKsiazka.pl
Przejdź do sklepu Najlepsza oferta w bazie!
Przejdź do sklepu 39,24 zł - najtaniej w bazie!

Prezentowana oferta sklepu TaniaKsiazka.pl jest najbardziej atrakcyjna cenowo spośród setek sklepów internetowych w naszej bazie. Przeglądaj pełny ranking cen i ofert Porównanie cen następuje w czasie rzeczywistym.

Recenzje i opinie

Opis produktu Muzyka i biznes. Od gramofonu do streamingu (E-book)

Książka składa się z pięciu rozdziałów. Rozdział 1 ma charakter wstępny, zakreślono w nim ramy analizy, która będzie przeprowadzana w kolejnych częściach publikacji. Inicjuje się on od sformułowania definicji takich pojęć, jak branża i sektor. Dalej została przedstawiona definicja branży fonograficznej, a także określone miejsce, jakie zajmuje ona wśród innych, pokrewnych jej branż, bardzo w odniesieniu do przemysłów kultury. W kolejnej części szczegółowo zaprezentowano charakterystykę produktu branży fonograficznej, przedsiębiorstw, jakie w niej funkcjonują i strony popytowej branży, czyli konsumentów jednostkowych i instytucjonalnych. Jednym z znacznych części stały się kwestie prawa autorskiego, do których w całym tekście jest niemało odwołań. W rozdziale 2 w ujęciu historycznym opisano makrootoczenie branży fonograficznej oraz jej umiędzynarodowienie i globalizację. Czynniki, które należą do makrootoczenia, czyli czynniki ekonomiczne, technologiczne, polityczne, społeczne oraz - ponadto - prawne, składają się na analizę PEST (L), wykorzystywaną konwencjonalnie do charakterystyki dalszego otoczenia branży. Analiza makrootoczenia zakreśla ramy funkcjonowania branży, pozwala zrozumieć, jak ona się zmienia, jak przedsiębiorstwa konkurują między sobą, a także to, jak kształtują się relacje tych przedsiębiorstw z dostawcami i nabywcami. Z kolei prześledzenie etapów umiędzynarodowienia i globalizacji branży wyjaśnia jej funkcjonowanie jednocześnie w modelu tradycyjnym, jak i w okresie rewolucji cyfrowej, oraz prezentuje historycznie wyraźne części będące motorem zmian poprzez cały okres jej istnienia. Rozdział 3 posiada charakterystykę branży fonograficznej w epoce przedcyfrowej. Modelem, który został wybrany do ustalenia zasad jej funkcjonowania w okresie od jej powstania do połowy lat 90. XX w., jest model pięciu sił Portera. Jest to jedno z tradycyjnych podejść do analizy branżowej (sektorowej) na poziomie mezo stosowanych w ekonomii. Model ten najlepiej pozwoli uwydatnić następnie zmiany dokonujące się w branży nagraniowej w czasie przełomu cyfrowego i ICT, a istotnie zmianę układu sił, które działały między konsumentami muzyki nagranej i jej producentami, czyli wytwórniami fonograficznymi, a także twórcami. Tłem dla analizy z wykorzystaniem pięciu sił Portera jest koncepcja oligonomu, zaproponowana przez S. Hannaforda [2007]. W rozdziale 4 przeprowadzono analizę zmian, jakie dokonały się w branży fonograficznej wraz z nastaniem rewolucji cyfrowej i ICT, czyli od połowy lat 90. XX w. Wtedy to bowiem zaczęły się w branży fonograficznej gwałtowne zmiany, przejawiające się przeważnie spadkiem sprzedaży płyt i przychodów firm fonograficznych oraz rozwojem nowych form dystrybucji i promocji muzyki. Źródłem tych zmian są na ogół czynniki techniczne (takie jak upowszechnienie się komputerów osobistych i rozwój globalnej sieci), na które nałożyła się cyfryzacja treści. Powyższe komponenty, występując w synergii, wpłynęły nie tylko na sposób konsumpcji muzyki. Dzięki nowym technologiom zmianie uległ także sam produkt - jego jakość, postać fizyczna i jego charakter jako dobra, co wpłynęło na zmianę układu sił w branży fonograficznej. W pierwszej części rozdziału 5 zostały zaprezentowane rozwiązania z obszaru prawa autorskiego, a także regulacje odnoszące się do finansowania kultury (w tym muzyki), które zaimplementowano albo które planuje się zaimplementować w celu rozwiązania kryzysu w branży fonograficznej, który powstał w związku z funkcjonowaniem nieformalnych obiegów kultury i nowych modeli dystrybucji muzyki cyfrowej. Zjawiska te, chociaż do pewnego stopnia zostały uregulowane w kontekście jednocześnie prawa autorskiego, jak i biznesu, wciąż nie są zadowalające jako rozwiązania dla wszystkich podmiotów w branży, istotnie twórców i nabywców. Okazuje się bowiem, że dużą część wytwarzanej wartości przejmują nowi pośrednicy. W drugiej części rozdziału został omówiony blockchain - innowacja techniczna, która wydaje się budujeć świeże możliwości rozwoju branży fonograficznej, tym razem oferując szczególne rozwiązania twórcom. W zakończeniu znalazły się rozważania dotyczące wartości muzyki nagranej w kontekście analizowanych w książce przemian, które zaszły zarówno przed przełomem cyfrowym i ICT, jak i pod jego wpływem.

Dane oraz specyfikacja:

  • Kategoria

    E-booki
  • ISBN

    9788380305229
  • Autor

    Anna anetta janowska
  • Wydawnictwo

    Szkoła główna handlowa
  • Przecena

    -
  • Opinia użytkowników

    -

Ranking ofert - najlepsze promocyjne ceny 2017

  • Muzyka i biznes. Od gramofonu do streamingu (sklep TaniaKsiazka.pl)
    39,24 zł Sklep TaniaKsiazka.pl
    Przejdź do sklepu

W naszym rankingu znajduje się 1 promocyjnych ofert w cenie 39,24 zł.

Opinie i recenzje użytkowników

Dodaj opinie lub recenzję dla Muzyka i biznes. Od gramofonu do streamingu (E-book). Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.

Produkty powiązane

Inne w kategorii E-booki