Metodyka wychowania fizycznego jako jedna z przedmiotowych dydaktyk szczegółowych jest dla nauczyciela, jak pisze autor, „podstawowym i kompletnym narzędziem", które determinuje efekty pracy dydaktyczno-wychowawczej.
Książka Józefa Węglarza stanowi nowe i, jak sam przyznaje, subiektywne spojrzenie na rolę wychowania fizycznego w zmieniającym się świecie. Jak przystało na wytrawnego znawcę zagadnienia, autor w swoisty sposób sygnalizuje czytelnikowi,obecnie wychowanie fizyczne musi sprostać oczekiwaniom i potrzebom współczesnego młodego pokolenia, które „żyje w świecie «baniek informacyjnych», wypracowywanych poprzez algorytmy często z pomocą sztucznej inteligencji, które ślą treści wyselekcjonowane, konkretnie trafiające do wyobraźni, oczekiwane poprzez nich, uwalniające od osobistej refleksji, rekomendowane jako jedyne i słuszne.
[…] Edukacja, w tym fizyczna, częstokroć bywa wobec tych zjawisk bezradna, bo dysponując konwencjonalnymi środkami i metodami, nie jest wystarczająco przygotowana do konfrontacji z nimi". Proponowane w publikacji rozwiązania mogą być dla pedagogów fizycznych pomocne w kreowaniu współczesnego wychowania fizycznego, a jeżeli „zyskałyby sympatyków skłonnych do wdrożenia zmian we wyróznionych kierunkach, mogłoby zaistnieć to, czego się najmocniej oczekuje – świeże spojrzenie na powinności tego wielce zasłużonego dla oświaty przedmiotu szkolnego".
Książkę Józefa Węglarza w pierwszej kolejności rekomenduję nauczycielom akademickim przygotowującym studentów do pracy z dziećmi i młodzieżą. Jej treści będą stanowczo {pomocn|przydatn)e również dla nauczycieli wychowania fizycznego na każdym etapie edukacyjnym.
Z recenzji dra hab. Eligiusza Madejskiego, prof. Nadzw. AWF w Krakowie
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Teoretyczne przesłanki dla metodyki wychowania fizycznego naszych czasów. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.