W każdym czasie podmioty zatrudniające powinny optymalizować koszty zatrudnienia. Może to być dla nich rozwiązanie, które pozwoli im przetrwać w trudniejszej biznesowo rzeczywistości. Przedsiębiorcy powinni zatem rozważyć istniejące możliwości obniżenia wydatków związanych z zatrudnieniem.
Zanim zdecydują się na działania restrukturyzacyjne dotyczące kosztów zatrudnienia, muszą ocenić, w jakim stopniu pomogą one przetrwać ich firmie w skomplikowanych czasach. Optymalizowaniu kosztów zatrudnienia towarzyszy najczęściej wybór najkorzystniejszej formy współpracy lub jej zmiana.
zwykle bierze się wówczas pod uwagę zatrudnianie na podstawie umów cywilnoprawnych – zlecenia i o dzieło. Może to być jednak ponadto czasowe ograniczenie uprawnień osób już zatrudnionych, m.in. Poprzez zawieszenie przepisów we wnętrzuzakładowych, bądź korzystanie z pracowników obcych (z zasady w ramach pracy tymczasowej lub outsourcingu).
W odniesieniu do osób zarządzających albo kierujących zakładem pracy rozwiązaniem alternatywnym wobec zatrudnienia w ramach stosunku pracy może być kontrakt menedżerski, np. W formie umowy cywilnoprawnej w ramach działalności gospodarczej prowadzonej poprzez te osoby lub poza tą działalnością.
Innym sposobem na ograniczenie kosztów zatrudnienia jest korzystanie z pracy realizowanej przez przedsiębiorców – tj. Osoby prowadzące jednoosobową pozarolniczą działalność gospodarczą – na podstawie umowy o świadczenie usług, do której mają wykorzystanie przepisy dotyczące zlecenia.
Książka „Jak optymalizować koszty zatrudnienia" to użyteczny poradnik, odpowiadający m.in. Na pytania: Jakie oszczędności wynikają z zatrudniania na umowy cywilnoprawne? Na czym polega outsourcing pracowniczy? Jakie korzyści daje pracodawcom zatrudnianie pracowników tymczasowych? Kiedy można zawiesić przepisy w środkuzakładowe? Jak zmienić pracownikom warunki wynagrodzenia? To dostępne opracowanie jest merytorycznym wsparciem dla specjalistów ds.
kadr i płac. Zainteresuje również pracodawców, dyrektorów działów HR, pozostałych kierowników wyższego szczebla oraz biura rachunkowe, które prowadzą obsługę w tym zakresie.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Jak optymalizować koszty zatrudnienia. Poradnik dla pracodawców. Wydanie 2. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.