"Zintegrowane kształcenie przedmiotowo-językowe jest podejściem w kształceniu dwujęzycznym, w którym dodatkowy język (przeważnie język obcy) jest używany do nauczania oraz uczenia się przedmiotów innych niż ten język. Moim celem jest zachęcić nauczycieli, studentów, metodyków i badaczy teorii kształcenia i pedagogów do pracy z teoriami naukowymi i użytkowania ich w praktyce poprzez tworzenie środowiska wspierającego uczenie się, w którym uczący się mogą czerpać z różnych, celowych sposobów budowania wiedzy i poznania. W tekście wskazuję na możliwość użytkowania pojęcia multialfabetyzacji w kształceniu przedmiotowo-językowym, jednocześnie na zajęciach językowych, jak i przedmiotowych. Książka ta przyjmuje konwencję knowledge translation, działania mającego na celu przeniesienie wyników badań naukowych wprost w ręce nauczycieli i edukatorów poprzez zilustrowanie tego, jak teorie mogą pracować w praktyce. W związku z tym każdy rozdział posiada przykład, w którym teoria ulega zmaterializowaniu." Z tekstu "Stajemy przed koniecznością poszukiwania odpowiedzi na pytanie: w jaki sposób realizować kształcenie przedmiotowo-językowe w sytuacji doświadczanej wielości języków i światów i towarzyszącego mu zróżnicowania. Rekomendowane w tej książce przejście od kształcenia przedmiotowo-językowego do multialfabetyzacji stanowi w moim przekonaniu interesującą odpowiedź na wyzwanie, przed jakim stajemy." Prof. Dr hab. Roman Leppert "Książka Barbary Muszyńskiej niewątpliwie dostarcza widocznego głosu eksperckiego w obszarze wdrożeń działania dydaktycznego realizującego naukowe postulaty teoriopoznawcze. Co więcej, wskazuje na wyraźność owej wiedzy na temat aplikacyjności teorii u praktyków, czyli nauczycieli. Innymi słowy, uwydatnia konieczność sięgania poprzez nich po naukowe uzasadnienia, żeby aktywnie współtworzyć wiedzę naukową w reflektywnym i refleksyjnym działaniu ergonomicznym. Monografia stanowi płynną i ważną lekturę jednocześnie dla teoretyków, jak i praktyków kształcenia językowego i obcojęzycznego." Dr Beata Karpińska-Musiał, prof. UG
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Edukacja dwujęzyczna przez projektowanie Multialfabetyzacja przedmiotowo-językowa. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.