Zdjęcia produktu


Język zawodowy polskich dziennikarzy prasowych (XIX-XXI w.)

(UMCS / Beata Jarosz / 9788322797174)
E-booki
Dostepność na dzień 24.11.2024: w magazynie

Promocyjna oferta cenowa:

57,81 zł
Sklep TaniaKsiazka.pl
Przejdź do sklepu Najlepsza oferta w bazie!
Przejdź do sklepu 57,81 zł - najtaniej w bazie!

Prezentowana oferta sklepu TaniaKsiazka.pl jest najbardziej atrakcyjna cenowo spośród setek sklepów internetowych w naszej bazie. Przeglądaj pełny ranking cen i ofert Porównanie cen następuje w czasie rzeczywistym.

Recenzje i opinie

Opis produktu Język zawodowy polskich dziennikarzy prasowych (XIX-XXI...

Książka jest wynikiem […] tytanicznej pracy nad zgromadzeniem i analizą ogromnego materiału źródłowego (źródła pisane, lecz też nagrania sporządzone w redakcjach) i zebraniem i uporządkowaniem opracowań teoretycznych czy źródeł encyklopedycznych.

Wysiłek ten, jak pisze Autorka, umożliwił pozyskanie ponad 2600 jednostek leksykalnych, z których obszerna część nie znalazła się jak dotąd w opracowaniach na temat języka/profesjolektu dziennikarskiego i stanowi oryginalny wkład w badania nad językiem zawodowym dziennikarzy prasowych.

Analiza materiału językowego została w pracy zanurzona w szerokim kontekście historycznym i społecznym, związanym z narodzinami profesji dziennikarskiej, organizowaniem pracy w redakcji, zadań wydawniczych, rozwojem dziennikarstwa, ale też profesji ściśle z nim związanych, a więc na ogół drukarstwa czy kolportażu prasy.

w efekcie uzyskujemy nie tyle tradycyjną pracę leksykograficzną, ile nad wyraz interesującą próbę osadzenia materiału leksykalnego w diachronicznej perspektywie rozwoju i stopniowego kształtowania się przez kilka wieków dziennikarstwa jako profesji.

Z recenzji wydawniczej Prof. Dr. Hab. Jacka WarchaliKsiążka jest wynikiem […] tytanicznej pracy nad zgromadzeniem i analizą ogromnego materiału źródłowego (źródła pisane, ale też nagrania sporządzone w redakcjach) oraz zebraniem i uporządkowaniem opracowań teoretycznych czy źródeł encyklopedycznych.

Wysiłek ten, jak pisze Autorka, umożliwił pozyskanie ponad 2600 jednostek leksykalnych, z których obfita część nie znalazła się jak dotąd w opracowaniach na temat języka/profesjolektu dziennikarskiego i stanowi oryginalny wkład w badania nad językiem zawodowym dziennikarzy prasowych.

Analiza materiału językowego została w pracy zanurzona w szerokim kontekście historycznym i społecznym, związanym z narodzinami profesji dziennikarskiej, organizowaniem pracy w redakcji, zadań wydawniczych, rozwojem dziennikarstwa, lecz też profesji ściśle z nim związanych, a więc w głównej mierze drukarstwa czy kolportażu prasy.

w efekcie dostajemy nie tyle konwencjonalną pracę leksykograficzną, ile nad wyraz niebanalną próbę osadzenia materiału leksykalnego w diachronicznej perspektywie rozwoju i stopniowego kształtowania się przez kilka wieków dziennikarstwa jako profesji.

Z recenzji wydawniczej Prof. Dr. Hab. Jacka Warchali

Dane oraz specyfikacja:

  • Kategoria

    E-booki
  • ISBN

    9788322797174
  • Autor

    Beata jarosz
  • Wydawnictwo

    Umcs
  • Przecena

    -
  • Opinia użytkowników

    -

Ranking ofert - najlepsze promocyjne ceny 2017

  • Język zawodowy polskich dziennikarzy prasowych (XIX-XXI w.) (sklep TaniaKsiazka.pl)
    57,81 zł Sklep TaniaKsiazka.pl
    Przejdź do sklepu

W naszym rankingu znajduje się 1 promocyjnych ofert w cenie 57,81 zł.

Opinie i recenzje użytkowników

Dodaj opinie lub recenzję dla Język zawodowy polskich dziennikarzy prasowych (XIX-XXI w.). Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.

Produkty powiązane

Inne w kategorii E-booki