Materiały do pobranie ze strony wydawnictwa: https://universitas.com.pl/artykuł/4308/Pan-Polski-Podrecznik-do-nauki-jezyka-polskiego-jako-obcego-na-poziomie-A1-A2/ Wieloletnie doświadczenie Autorek w pracy z obcokrajowcami udowodniło, iż właściwe dostosowanie tworzyw dydaktycznych w trakcie pierwszych lekcji języka polskiego jest kluczowe dla całego procesu nauki.
konieczny jest podręcznik, który jest ciekawy, krystaliczny, skoncentrowany na komunikacji, komfortowy równocześnie do pracy z nauczycielem, jak i do samodzielnej nauki, i który uczy gramatyki w praktyce. Podręcznik Pan Polski do nauki języka polskiego jako obcego dla młodzieży i osób dorosłych oparty jest na podejściu komunikacyjnym.
W związku z tym początkowe lekcje rozwijają umiejętności rozumienia i mówienia, dopiero z czasem wprowadzana jest deklinacja. Taki układ ma zapewnić początkowe „rozgadanie" uczącego się i stopniowe porządkowanie jego wiedzy gramatycznej.
ponadto materiał prezentowany w podręczniku został skonstruowany tak, żeby prowokować uczących się do zabierania głosu, tworzenia wypowiedzi opartych na własnych przeżyciach, dyskutowania na temat stereotypów, wchodzenia w interakcję z innymi.
Podręcznik obejmuje materiał językowy z poziomów A1–A2 (zgodny z ESOKJ). Ta pomoc dydaktyczna ma przemyślaną i logicznie uporządkowaną strukturę, która może być użytkowana linearnie do nauki indywidualnej (klucz odpowiedzi dostępny na stronie wydawnictwa) albo w kolejności proponowanej poprzez nauczyciela.
Każda jednostka lekcyjna zbudowana jest według schematu, składającego się z sześciu części: • MÓWIMY – wprowadzenie nowej leksyki i aktywizacja uczącego się do formułowania wypowiedzi na podstawie własnych doświadczeń; • UCZYMY SIĘ NOWYCH SŁÓW – ćwiczenia leksykalne; • CZYTANIE – praca z tekstem, automatyzacja poznanej leksyki i niejednokrotnie wprowadzenie zagadnienia gramatycznego; • WYJAŚNIAMY GRAMATYKĘ – zebranie i szczegółowe omówienie (tabele, przykłady) wszystkich problemów gramatycznych zaprezentowanych w lekcji; • ĆWICZYMY GRAMATYKĘ – ćwiczenia gramatyczne; • KOMUNIKUJEMY SIĘ – ćwiczenia komunikacyjne, nastawione na powtórzenie materiału gramatycznego i leksykalnego zawartego w lekcji, przez wejście w interakcję z innymi uczącymi się.
Omawiany materiał dydaktyczny nie ma zeszytu ćwiczeń, gdyż rozbudowane części z ćwiczeniami gramatycznymi i leksykalnymi w wystarczającym stopniu zezwalają na utrwalenie wprowadzonego materiału. Autorki publikacji, dr Aleksandra Bajerska, dr Justyna Sochacka, mają wieloletnie doświadczenie w nauczaniu języka polskiego jako obcego przeważnie dzięki pracy w Studium Języka Polskiego dla Cudzoziemców Uniwersytetu Łódzkiego.
Prowadzą akademickie, roczne kursy przygotowawcze do studiów w zakresie języka polskiego ogólnego i specjalistycznego (medycznego, ekonomicznego, politechnicznego i humanistycznego), kursy komunikacyjne na poziomach od A0 do C1, zajęcia w ramach projektu ERASMUS, szkoły letnie i zajęcia logopedyczne.
Przeprowadzają państwowe egzaminy dokumentowe z języka polskiego jako obcego i egzaminy międzynarodowe. Są autorkami licznych arkuszy egzaminacyjnych, materiałów dydaktycznych oraz publikacji glottodydaktycznych.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Pan Polski Podręcz do nau j pol jako obcego na poz A1-A2. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.