BETON SPRĘŻONY jest aktualnie podstawowym materiałem stosowanym do budowy obiektów mostowych – nie tylko śladowych,na dodatek o, a także wielkich rozpiętościach przęseł. Dla przeciętnych i sporych rozpiętości mostów belkowych są powszechnie używane sprężone dźwigary skrzynkowe. W niniejszym podręczniku przedstawiono całościowo problematykę projektowania i budowy belkowych mostów z betonu sprężonego. Szczególną uwagę zwrócono na: • zagadnienia mechaniki i kształtowania dźwigarów skrzynkowych, • podstawowe technologie budowy i ich wpływ na cykl projektowania, • zastosowanie współczesnych metod obliczeniowych. Obiekty belkowe o skrzynkowym przekroju poprzecznym należą do najliczniej realizowanych konstrukcji mostowych z beton sprężonego, zwłaszcza wieloprzęsłowych. Wraz ze wzrostem potrzeb komunikacyjnych nastąpił w tym obszarze mostownictwa w ostatnich dekadach intensywny rozwój zarówno jeśli chodzi o metody projektowania, jak i rozwiązania materiałowe i technologie wykonawcze. Autorzy korzystają ze swojego wielkiego doświadczenia i licznych realizacji, więc przedstawione w książce analizy obliczeniowe oraz szczegółowe rozwiązania konstrukcyjne są ściśle powiązane z technologią wykonawczą. Jest to nieszablonowa (nie tylko w skali krajowej), nad wyraz znaczna i szczegółowa pozycja, demonstrująca najnowsze osiągnięcia projektowe i realizacyjne w zakresie belkowych obiektów wieloprzęsłowych z betonu sprężonego, mających skrzynkowe przekroje poprzeczne. Prezentowany podręcznik wypełnia lukę w polskojęzycznej literaturze dotyczącej mostów betonowych, wobec czego Autorzy mają nadzieję, że spotka się z zainteresowaniem inżynierów i studentów specjalności mostowej.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Wieloprzęsłowe mosty skrzynkowe z betonu sprężonego (E-book). Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.