nowe TECHNOLOGIE ● BIZNES
Metawersum powinno znajdować się na mapie innowacji większości firm, ponieważ może wpływać na dużo linii biznesowych, sektorów przemysłu i regionów geograficznych. Technika ta zezwala na nawiązanie bardziej emocjonalnych relacji z konsumentami, pobudza kreatywność, ułatwia współpracę oraz napędza skuteczniejszy łańcuch dostaw, a także procesy produkcyjne i inżynieryjne. Zanim jednak wprowadzimy tę technice do praktyki gospodarczej i społecznej, musimy się zmierzyć się z takimi wyzwaniami jak:
● wyeliminowanie ograniczeń technologicznych;
● wytyczenie granic tworzenia sztucznych tożsamości cyfrowych;
● ochrona danych i cyferbezpieczeństwo;
● regulacja kryptoaktywów i tokenów NFT;
● wyjaśnienie statusu własności intelektualnej i przemysłowej w metawersum, gdyż obecnie nie jest jasne, czy obowiązuje tu prawo własności, czy prawo umów, jednostronnie interpretowane przez operatorów platform;
● opracowanie zasad kooperacji i konkurencji, żeby nie dopuścić do rozwoju pokaźnych platform cyfrowych, które budują scentralizowane metawersa i opanowują produkcję sprzętu i oprogramowania.
Autor szczegółowo opisał i wyjaśnił wszystkie zasygnalizowane powyżej zagadnienia. Dodatkowo przeanalizował dotychczasowe doświadczenia firm związane z metawersum (np. W sektorze kreatywnym, gamingowym, finansowym) i przedstawił potencjalne kierunki rozwoju technice, która może zrewolucjonizować istniejące mechanizmy kontaktów biznesowych i społecznych. Ze względu na to, iż monografia dotyczy równocześnie prawnych, informatycznych, jak i ekonomicznych aspektów zagadnienia metawersum, może stanowić cenne źródło wiedzy dla szerokiego grona Czytelników.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Metawersum: nowe wyzwania dla zarządzania w gospodarce cyfrowej. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.