Zdjęcia produktu


Nowy język badań sondażowych nad religijnością (Scholar)

(Scholar / Marta Bożewicz,Magdalena Śmieja / 9788366849860)
E-booki Scholar
Dostepność na dzień 22.11.2024: w magazynie

Promocyjna oferta cenowa:

30,16 zł
Sklep TaniaKsiazka.pl
Przejdź do sklepu Najlepsza oferta w bazie!
Przejdź do sklepu 30,16 zł - najtaniej w bazie!

Prezentowana oferta sklepu TaniaKsiazka.pl jest najbardziej atrakcyjna cenowo spośród setek sklepów internetowych w naszej bazie. Przeglądaj pełny ranking cen i ofert Porównanie cen następuje w czasie rzeczywistym.

Recenzje i opinie

Opis produktu Nowy język badań sondażowych nad religijnością

Książka jest monografią z zakresu metodologii badań społecznych. Autorka proponuje nową metodologię badania religijności. Koncentruje uwagę na języku pytań o religijność i praktyki z nią związane. Publikację zamyka opis przemian religijności Polek i Polaków w latach 2018–2022.

Potwierdza w praktyce, że skonstruowany pakiet pytań jest narzędziem zezwalającym optymalnie opisywać stan i dynamikę rozwojową ich religijności. Wypracowane narzędzie sprawdza się też jako zmienna niezależna przy badaniu np.

rodziny, pracy, polityki, moralności itd., jest więc praktyczna jeszcze dla badaczy pozareligijnych kwestii. Marta Bożewicz wykonała szczególnie ważną pracę metodologiczną, dokonała swoistego „przebudzenia z letargu" socjologów religii, którzy niekiedy zbyt rutynowo i samoczynnie stosują konwencjonalnie utrwalone w praktyce badawczej kwestionariusze do badania religijności.

(…) Pragnę podkreślić, że nikt do tej pory w Polsce nie dokonał tak dogłębnej analizy języka kwestionariuszowego dotyczącego religijności w świetle wywiadów kognitywnych, a także badań ogólnopolskich weryfikujących te ustalenia.

z recenzji prof. J. Mariańskiego Książka ta dla socjologów będzie interesującą propozycją metodologiczną, przypominającą im o znanej dyrektywie badawczej Floriana Znanieckiego, iż rzeczywistość społeczną należy badać ze „współczynnikiem humanistycznym", tzn.

by uwzględniać subiektywny świat społeczny badanych, ich definicje słów i sytuacji konstruowane i użytkowane przez nich w życiu rutynowym. Z recenzji prof. W. Pawlika

Dane oraz specyfikacja:

  • Kategoria

    E-booki
  • Producent

    Scholar
  • ISBN

    9788366849860
  • Autor

    Marta bożewicz,magdalena śmieja
  • Wydawnictwo

    Scholar
  • Przecena

    -
  • Opinia użytkowników

    -

Ranking ofert - najlepsze promocyjne ceny 2017

  • Nowy język badań sondażowych nad religijnością (sklep TaniaKsiazka.pl)
    30,16 zł Sklep TaniaKsiazka.pl
    Przejdź do sklepu

W naszym rankingu znajduje się 1 promocyjnych ofert w cenie 30,16 zł.

Opinie i recenzje użytkowników

Dodaj opinie lub recenzję dla Nowy język badań sondażowych nad religijnością. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.

Produkty powiązane

Inne w kategorii E-booki