Książka ta jest drugą częścią podręcznika dotyczącego dydaktyki matematyki. Asygnowana jest dla studentów matematyki nauczycielskiej, lecz też nauczycieli matematyki, a także innych osób, którym zależy na rozwijaniu umiejętności matematycznych.
Może służyć jako podręcznik akademicki wykorzystywany w trakcie prowadzenia zajęć z dydaktyki matematyki. W książce omówiono zagadnienia szczegółowe związane z nauczaniem matematyki w szkole podstawowej w klasach IV-VIII, wyróżniając cztery główne działy: liczby, geometria, algebra i statystyka i rachunek prawdopodobieństwa.
W każdym z nich przedstawiono także kwestię użycia na lekcjach matematycznego oprogramowania, dane o grach związanych z poruszaną motywem czy o „gadżetach" matematycznych. Zaprezentowano ponadto uwagi na temat ważnych, bardzo na studiach i w pierwszych latach pracy w szkole, dokumentów, tzn.
scenariusza i konspektu. Dobór tematów jest mocno związany z Podstawą Programową Matematyki (PPM) wytyczającą główne kierunki edukacji matematycznej w szkole. W każdym rozdziale zamieszczone są ćwiczenia dla studentów matematyki nauczycielskiej skonstruowane tak, że wymagają od studenta głębokiego przemyślenia, spojrzenia krytycznego, przyjrzenia się problemowi z najróżniejszych stron, uzasadniania, argumentowania – czyli wszystkich kluczowych umiejętności, które powinien posiadać nauczyciel matematyki.
Zamieszczono także „Zagadnienia do dyskusji". Można je zastosować jako ćwiczenia podczas zajęć z dydaktyki matematyki. Wymagają od studentów połączenia wiedzy teoretycznej z przykładami z sytuacjami ergonomicznymi w szkole, fragmentami podręczników, zbiorów zadań konkursowych itp.
Część 1 podręcznika dotyczy podstawowych zagadnień (cele, metody, zasady, teorie nauczania itp.), a część 3 będzie dotyczyła nauczania matematyki w szkole ponadpodstawowej.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Dydaktyka matematyki. tom 2. nauczanie w szkole podstawowej. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.