Książka nawiązuje do dwóch wcześniejszych publikacji autora: Zarządzanie jakością z przykładami oraz Zarządzanie i inżynieria jakości. W stosunku do nich jest jednak opracowaniem nowym i oryginalnym. Inspiracją do jej napisania stały się przesłanki związane z trwającą od kilkudziesięciu lat rewolucją informacyjną i będącą jej następstwem, czwartą rewolucją przemysłową.
Pierwsza przesłanka dotyczy wpływu technologii informacyjnych na zapotrzebowania człowieka, a także na oczekiwania co do sposobu ich spełniania. Jest zatem związana ze zmianami w postrzeganiu przez człowieka jakości dóbr konsumpcyjnych.
Druga ma związek z możliwościami, jakie te technologie wnoszą do rozwoju, a także sposobów używania w organizacjach narzędzi inżynierii jakości, strategii, a także systemów zarządzania jakością. Zmiany, jakie niesie trwająca rewolucja przemysłowa, określana jako Industry 4.0, wymagają zdefiniowania na nowo zakresu wiedzy oraz umiejętności potrzebnych do planowania, zapewnienia, sterowania, a także doskonalenia jakości.
Uzasadnienie nowego podejścia do zarządzania i inżynierii jakości wynika także z zagrożeń związanych z niezrównoważonym rozwojem społecznym i gospodarczym, w tym zmianami klimatu. Stosowanie dominującego do teraz paradygmatu projektowania produktów podhasłem „orientacja na klienta", nastawionego z reguły na spełnianie oraz wymagań konsumentów, ma w powstaniu tych zagrożeń wyraźny udział.
Wielowątkowość książki ma swoje odbicie w jej układzie. Książka jest zbiorem wzajemnie dopełniających się części, ułożonych w kolejności wpisującej się w cykl powstawania i życia towaru (projektowanie, wykonanie, dystrybucja, wykorzystywanie i likwidacja) oraz w funkcje zarządzania jakością (planowanie, zapewnianie, sterowanie z kontrolą jakości i doskonalenie).
Publikacja jest adresowana do studentów, menadżerów i doradców. Czytelnicy poprzednich wydań znajdą w niej świeże podejście do zarządzania jakością, uwzględniające zmiany w projektowaniu i produkcji wyrobów oraz w procesach dostarczania usług, oferowane poprzez technologie Przemysłu 4.0.
Tytuł Zarządzanie i inżynieria jakości. Ze spojrzeniem w rzeczywistość 4.0 Autor Adam Hamrol Wydawnictwo PWN EAN 9788301223212 ISBN 9788301223212 Kategoria Biznes,ekonomia,marketing\Zarządzanie seria postępowe zarządzanie liczba stron 360 Rok wydania 2022 Oprawa Miękka Wydanie 1
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Zarządzanie i inżynieria jakości. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.