Pojęcie siły firmy (brand equity) jest obecne w literaturze biznesowej od ponad trzech dekad. W tym czasie pojawiło się niemało propozycji ujęcia tematu z wielu rozmaitych perspektyw, co znalazło swoje przełożenie na metodologie badawcze, zarówno akademickie jak i komercyjne.
Książka Dariusza Kubuja przeprowadza czytelnika przez ten labirynt pojęciowy, głęboko wnikając w genezę i ewolucję poszczególnych podejść na gruncie psychologii, socjologii, ekonomii, marketingu i zarządzania.
Czytelnicy z całą pewnością docenią szczególnie rzeczowe recenzje najpopularniejszych metod badania marek przystępne na polskim rynku – nigdy dotychczas nie zaprezentowano aż tylu szczegółów tych metodologii i nie poddano ich krytyce naukowej.
Ważnym atutem jest przy tym oryginalna wiedza użyteczna Autora, co pozwala na omawianie zalet i wad poszczególnych metod z uwzględnieniem doświadczeń skategoryzowanych w ciągu trzydziestoletniej pracy w biznesie.
W książce nie zabrakło także ujęcia tematu z punktu widzenia najnowszych osiągnięć psychologii mówiących o roli nieświadomości i wywodzących się z tego nurtu badań neuromarketingowych. Jest to cenne źródło aktualnej wiedzy dla wszystkich praktyków marketingu, którzy zarządzają markami, pracowników firm badawczych, a także osób zajmujących się markami naukowo albo studiujących marketing, biznes i psychologię konsumenta.
Książka odwołuje się do szczególnie progresywnej i rzetelnej wiedzy z zakresu marketingu (badania cenowe), ekonomii i matematyki (rachunek prawdopodobieństwa), wiedzy o reklamie (jej rola w kontekście budowania marek), a także postaw i procesów nieświadomych (psychologia).
Ta interdyscyplinarność jest w mojej opinii ogromną zaletą. Choćby osoba prawidłowo znająca się na opisywanym zagadnieniu może się mnóstwo nowego dowiedzieć. Autor odnosi się nad wyraz krytycznie do wielu podejść do rozumienia i badania marek (obecnych w nauce i praktyce), wykorzystywanych bezrefleksyjnie („bo zawsze się tak robi"), dyskutuje z nimi i argumentuje, dlaczego powinny być inaczej prowadzone.
Prof. Dr hab. Dominika Maison Katedra Psychologii Biznesu i Innowacji Społecznych, Uniwersytet Warszawski To interdyscyplinarne studium fenomenu marki. Po tę pozycję powinien potrzebnie sięgnąć każdy, kto zajmuje się marketingiem i wszyscy ci, którzy interesują się światem wokół nas.
marki bowiem ten świat w znacznym stopniu zdominowały. Einstein powiedział kiedyś, iż zagadnienia naukowe powinny być demonstrujene tak prosto, jak to osiągalne. Ale nie prościej. Dariusz Kubuj tak właśnie demonstruje zagadnienia firmy.
Nikt w Polsce nie wie o tym temacie więcej niż on. Prof. Dr hab. Dariusz Doliński, kierownik Katedry Psychologii Społecznej, Wydział Psychologii we Wrocławiu, Uniwersytet SWPS Tytuł Brand Equity. Metody badania siły marek Autor Dariusz Kubuj Wydawnictwo PWN EAN 9788301223250 ISBN 9788301223250 Kategoria Biznes,ekonomia,marketing\Marketing linia Zrozumieć rynek i konsumenta liczba stron 420 Rok wydania 2022 Oprawa Miękka Wydanie 1
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Brand equity. metody badania siły marek. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.