Transformacja cyfrowa, której wyrazem jest przenikanie technologii cyfrowych poprzez wszystkie aspekty działania organizacji i aktywności jej reprezentantów oraz klientów, to jedno z kluczowych zjawisk opisujących współczesną rzeczywistość gospodarczą.
Pozwala osiągnąć rozszerzoną produktywność i skuteczność działania organizacji,jeszcze wymusza silne skupienie się na konsumencie, a także usprawnia powstawanie nowych źródeł zysku. Ogromną rolę w procesach transformacyjnych odgrywa marketing, który także - za sprawą internetu i rozwiązań cyfrowych - ulega głębokim przeobrażeniom.
Książka ma na celu zidentyfikowanie całokształtu zmian jakie wywołuje technologia cyfrowa na koncepcję, instrumenty i działania marketingowe. Najnowsza wiedza teoretyczna przeplata się z licznymi przykładami z praktyki gospodarczej.
Opisane zostały także badania na wybitnych, światowej klasy ekspertach od technice i marketingu i menedżerach i specjalistach marketingu z polskich przedsiębiorstw. To wszystko stanowi przyczynek do głębszej dyskusji, a także pogłębionej analizy nad rolą marketingu i współczesnego menedżera marketingu w organizacji.
Cechą publikacji, stanowiącą o jej szczególnej wartości i przydatności jest holistyczne, kompleksowe, całościowe i logiczne ujęcie niełatwego zagadnienia, jakim jest transformacja cyfrowa gospodarki koncentrujące się na jej obszarze mikroekonomicznym - biznesowym.
Autor pokazuje istotę i dokonuje charakterystyki transformacji cyfrowej, cechuje technologie transformacyjne (media społecznościowe, nienaturalna inteligencja, internet rzeczy, wirtualna i rozszerzona rzeczywistość, technologie mobile, big data i technologie chmurowe) i ich wpływ na marketing, aby w końcowej części zwrócić uwagę na konsekwencje transformacji cyfrowej dla marketingu.
Podstawowym celem książki jest autorskie spojrzenie na problematykę transformacji cyfrowej, technice ją determinujących i wpływu opisywanych zjawisk na marketing - jego istotę, koncepcję, a także zarządzanie.
Z recenzji prof. Dr hab. Andrzeja Sznajdera, Szkoła Główna Handlowa Powyższy opis pochodzi od wydawcy.
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Transformacja cyfrowa. perspektywa marketingu - mazurek grzegorz - książka. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.