W gospodarce rynkowej często zachodzące zmiany zmuszają do nowego spojrzenia na funkcje realizowane przez producenta. Jedną z nich jest planowanie stanowiące uniwersalny cykl odbywający się w kontekście określonego otoczenia, co pociąga za sobą określenie celów jakie przedsiębiorstwo pragnie osiągnąć w swojej działalności. Przedsiębiorca kreuje teraz scenariusz sytuacji, która może wystąpić w przyszłości – za miesiąc lub pięć lat, musi zatem przewidzieć pewne sytuacje stwarzając liczbę hipotecznych scenariuszy, po to, żeby wybrać najmocniej satysfakcjonujące rozwiązanie dla swojego profilu. Takim scenariuszem jest właśnie biznesplan, który opracowuje się po to, żeby przedstawić go w formie papierowej:
• zarządowi spółki,
• radzie nadzorczej,
• inwestorom, którzy dysponują wolnym kapitałem i chcą, nawet podejmując szerokie ryzyko, organizować wspólne przedsięwzięcia,
• kierownictwu banków finansujących działalność przedsiębiorstwa.
dobrze sporządzony biznesplan powinien rozpoczynać się od sformułowania wartości wyznawanych w firmie oraz od wizji jej przyszłości,typowo powinien charakteryzować się opisem interesującego pomysłu na prowadzenie działalności gospodarczej. Warunkiem zwiększenia produktywności biznesplanów sporządzanych poprzez ich autorów jest zwrócenie szczególnej uwagi na opis poszczególnych powiązań kooperacyjnych (fuzji i przejęć, outsourcingu, przedsięwzięć rodzaju joint venture, a także klastrów) z innymi podmiotami gospodarczymi w analizowanym dokumencie, które firmy będą realizować w celu rozszerzenia skuteczności warunkującej funkcjonowanie potencjalnego przedsiębiorstwa.
Książka została napisana z myślą nie tyle o dużych podmiotach gospodarczych, ile o mikro-, śladowych czy przeciętnych przedsiębiorstwach stanowiących siłę napędową gospodarki. Mniejszej wielkości jednostki gospodarcze, nie mając dostępu do rozległego spektrum informacji finansowych, w świetle sporządzonych biznesplanów, w których kluczowym punktem jest opis analizy sytuacji finansowej są częściej narażone na porażkę pokaźne koncerny czy holdingi.
Podtytuł: Ujęcie ekonomiczne
ISBN: 9788381020909
Kod paskowy: 9788381020909
Autorzy: Ejsmont Aneta
Wydanie: 1
Rok wydania: 2018
Kod wydawcy: 31095
Miejscowość: Warszawa
liczba stron: 181
Oprawa: Miękka
PKWiU: 58.11.12
Format: 16.5x23.5cm
Głębokość (mm): 10
Waga: 0.304
Języki: polski
Wiek: 15-99 lat
Grupa towarowa: Książka
Opinie i recenzje użytkowników
Dodaj opinie lub recenzję dla Wpływ kooperacji na skuteczność biznesplanów. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.