Zdjęcia produktu


Ekonomika turystyki i rekreacji (Wydawnictwo Naukowe PWN)

(2011 / 416 / Wydawnictwo Naukowe PWN / Panasiuk Aleksander / kartonowa / 9788301166809)
Biznes, ekonomia Wydawnictwo Naukowe PWN
Dostepność na dzień 23.11.2024: w magazynie

Promocyjna oferta cenowa:

71,46 zł
Sklep TaniaKsiazka.pl
Przejdź do sklepu Najlepsza oferta w bazie!
Przejdź do sklepu 71,46 zł - najtaniej w bazie!

Prezentowana oferta sklepu TaniaKsiazka.pl jest najbardziej atrakcyjna cenowo spośród setek sklepów internetowych w naszej bazie. Przeglądaj pełny ranking cen i ofert Porównanie cen następuje w czasie rzeczywistym.

Recenzje i opinie

Opis produktu Ekonomika turystyki i rekreacji

Tytuł Ekonomika turystyki i rekreacji Język polski Wydawnictwo Wydawnictwo Naukowe PWN ISBN 978-83-01-16680-9 kolekcja TURYSTYKA Rok wydania 2011 Warszawa Wydanie 2 ilość stron 416 Format pdf Spis treści Wstęp Aleksander Panasiuk 11 ROZDZIAŁ 1. EKONOMIKA TURYSTYKI I REKREACJI W SYSTEMIE NAUK EKONOMICZNYCH Aleksander Panasiuk 15 1.1. Zadania badawcze nauk ekonomicznych 15 1.2. Ekonomika turystyki i rekreacji jako dyscyplina badawcza ekonomii 19 1.3. Nauki o turystyce i rekreacji 22 Pytania i zadania 25 Literatura zalecana 26 ROZDZIAŁ 2. PODSTAWY TURYSTYKI I REKREACJI 27 2.1. Wzajemne relacje turystyki i rekreacji Aleksander Panasiuk 27 2.2. Turystyka i ruch turystyczny Agnieszka Sawińska 29 2.3. Uczestnicy ruchu turystycznego Agnieszka Sawińska 35 2.4. Pojęcie rekreacji Katarzyna Orfin 39 2.5. Uczestnicy rekreacji Katarzyna Orfin 42 Pytania i zadania 45 Literatura zalecana 45 ROZDZIAŁ 3. FUNKCJE TURYSTYKI I REKREACJI 46 3.1. Zróżnicowanie i charakter funkcji turystyki Beata Meyer 46 3.2. Rodzaje funkcji pełnionych poprzez turystykę Beata Meyer 48 3.2.1. Typologia funkcji turystyki 48 3.2.2. Funkcje turystyki realizowane głównie na płaszczyźnie społeczno--kulturowej 49 3.2.3. Funkcje turystyki realizowane przeważnie na płaszczyźnie gospodarczej 55 3.2.4. Funkcje turystyki realizowane głównie na płaszczyźnie przestrzenno-środowiskowej 58 3.3. Funkcje rekreacji Katarzyna Orfin 62 Pytania i zadania 65 Literatura zalecana 65 ROZDZIAŁ 4. MIEJSCE TURYSTYKI I REKREACJI W GOSPODARCE 66 4.1. Gospodarka turystyczna i przemysł turystyczny Aleksander Panasiuk 66 4.2. Struktura gospodarki turystycznej Aleksander Panasiuk 71 4.3. Turystyka i rekreacja w gospodarce narodowej i regionalnej Aleksander Panasiuk 75 4.4. Mnożnik turystyczny Dawid Milewski 78 4.5. Rachunek satelitarny turystyki Dawid Milewski 86 4.6. Czynniki produkcji w gospodarce turystycznej i rekreacji Aleksander Panasiuk 90 4.7. Rola turystyki i rekreacji w rozwoju społeczno-gospodarczym Tomasz Mańkowski 99 4.8. Stabilny rozwój turystyki i rekreacji Beata Meyer 103 4.8.1. Zasady zrównoważonego rozwoju 103 4.8.2. Negatywne aspekty rozwoju turystyki i rekreacji 105 4.8.3. Cele i zasady jednostajnego rozwoju turystyki i rekreacji 107 Pytania i zadania 112 Literatura zalecana 112 ROZDZIAŁ 5. RYNEK USŁUG TURYSTYCZNYCH I REKREACYJNYCH 113 5.1. Podstawowe pojęcia dotyczące rynku usług turystycznych i rekreacyjnych Aleksander Panasiuk, Anna Tokarz-Kocik 113 5.2. Struktura rynku usług turystycznych i rekreacyjnych Aleksander Panasiuk, Anna Tokarz-Kocik 117 5.3. Modele rynku usług turystycznych i rekreacyjnych Aleksander Panasiuk 123 5.4. Koniunktura na rynku usług turystycznych Adam Pawlicz 126 5.5. Globalizacja rynku usług turystycznych Kamila Mańko 132 Pytania i zadania 138 Literatura zalecana 138 ROZDZIAŁ 6. POPYT TURYSTYCZNY I REKREACYJNY Dawid Milewski, Katarzyna Orfin 139 6.1. Definicja i specyfika popytu w turystyce i rekreacji 139 6.2. Parametry popytu turystycznego i rekreacyjnego 143 6.3. Czynniki określające wielkość popytu turystycznego i rekreacyjnego 156 6.4. Mierniki popytu turystycznego i rekreacyjnego 162 6.5. Współczesne tendencje popytu w turystyce i rekreacji 168 6.5.1. Tendencje w turystyce 168 6.5.2. Tendencje w rekreacji 171 Pytania i zadania 174 Literatura zalecana 175 ROZDZIAŁ 7. PROBLEMY KONSUMPCJI W TURYSTYCE I REKREACJI Agnieszka Sawińska 176 7.1. Gospodarstwo domowe na rynku usług turystycznych i rekreacyjnych 176 7.2. Uwarunkowania konsumpcji w turystyce i rekreacji 180 7.3. Modele konsumpcji usług turystycznych i rekreacyjnych 192 Pytania i zadania 201 Literatura zalecana 201 ROZDZIAŁ 8. PODAŻ TURYSTYCZNA I REKREACYJNA 202 8.1. Istota i parametry podaży turystycznej i rekreacyjnej Dawid Milewski 202 8.2. Istota i rodzaje produktu turystycznego Aleksander Panasiuk,Anna Tokarz-Kocik 206 8.3. Elementy towaru turystycznego Beata Meyer, Aleksander Panasiuk, Anna Tokarz-Kocik 212 8.3.1. Dobra i urządzenia turystyczne 212 8.3.2. Usługi turystyczne 223 8.4. Usługi rekreacyjne Anna Tokarz-Kocik 230 8.5. Mierniki podaży turystycznej i rekreacyjnej Anna Tokarz-Kocik 234 Pytania i zadania 238 Literatura zalecana 238 ROZDZIAŁ 9. CENY USŁUG TURYSTYCZNYCH I REKREACYJNYCH 239 9.1. Teoretyczne podstawy cen Adam Pawlicz 239 9.2. Koncepcje wyjściowe ustalania cen na usługi turystyczne i rekreacyjne Aleksander Panasiuk 242 9.3. Metody ustalania cen na usługi turystyczne i rekreacyjne Adam Pawlicz 245 9.3.1. Ustalanie cen w sektorze prywatnym 245 9.3.2. Ustalanie cen w sektorze publicznym i organizacjach non profit 250 9.4. Yield management Adam Pawlicz 252 9.5. Kalkulacja ceny imprezy turystycznej Adam Pawlicz 255 9.6. Normy prawne w zakresie stosowania cen usług turystycznych Adam Pawlicz 265 Pytania i zadania 268 Literatura zalecana 269 ROZDZIAŁ 10. JAKOŚĆ USŁUG TURYSTYCZNYCH I REKREACYJNYCH 270 10.1. Istota jakości usług turystycznych i rekreacyjnych Kamila Mańko,Aleksander Panasiuk 270 10.2. Kryteria oceny i możliwości pomiaru jakości usług turystycznych i rekreacyjnych Aleksander Panasiuk, Agnieszka Sawińska 277 10.3. Marketingowe aspekty jakości usług turystycznych i rekreacyjnych Aleksander Panasiuk, Agnieszka Sawińska 288 10.4. Jakość jako informacja rynkowa dla konsumentów usług turystycznych i rekreacyjnych Adam Pawlicz 291 10.5. Postulaty jakościowe wybranych usług turystycznych i rekreacyjnych Aleksander Panasiuk 294 Pytania i zadania 298 Literatura zalecana 298 ROZDZIAŁ 11. POLITYKA PAŃSTWA W OBSZARZE TURYSTYKI I REKREACJI 299 11.1. Miejsce turystyki i rekreacji w polityce społeczno-gospodarczej państwa Tomasz Mańkowski 299 11.2. Państwo jako podmiot rynku usług turystycznych i rekreacyjnych Anna Gardzińska 302 11.3. Struktura polityki turystycznej Anna Gardzińska 304 11.3.1. Istota polityki turystycznej 304 11.3.2. Podmioty polityki 307 11.3.3. Adresaci polityki 319 11.3.4. Metody polityki 321 11.3.5. Instrumenty polityki 323 11.4. Strategie rozwoju turystyki i rekreacji w Polsce Tomasz Mańkowski, Aleksander Panasiuk 326 11.5. Polityka turystyczna Unii Europejskiej Anna Gardzińska 329 11.6. Struktura polityki w obszarze rekreacji Tomasz Mańkowski 334 Pytania i zadania 342 Literatura zalecana 343 ROZDZIAŁ 12. TURYSTYKA MIĘDZYNARODOWA Adam Pawlicz 344 12.1. Podstawowe pojęcia z zakresu turystyki międzynarodowej 344 12.2. Ruch turystyczny na świecie 348 12.3. Wpływ turystyki zagranicznej na bilans płatniczy 356 12.4. Wpływy z turystyki zagranicznej a PKB 359 12.5. Czynniki decydujące o wielkości ruchu turystycznego w skali międzynarodowej 363 12.6. Międzynarodowe organizacje turystyczne 367 Pytania i zadania 370 Literatura zalecana 370 ROZDZIAŁ 13. PRZEDSIĘBIORSTWO TURYSTYCZNE I REKREACYJNE Marta Sidorkiewicz 371 13.1. Podstawy funkcjonowania przedsiębiorstw turystycznych i rekreacyjnych 371 13.2. Klasyfikacja przedsiębiorstw turystycznych i rekreacyjnych 376 13.3. Formy organizacyjne i prawne przedsiębiorstw turystycznych i rekreacyjnych 380 13.4. Organizacja przedsiębiorstw turystycznych i rekreacyjnych 382 13.5. Postępowe formy zarządzania przedsiębiorstwami turystycznymi i rekreacyjnymi 386 Pytania i zadania 392 Literatura zalecana 393 SŁOWNICZEK Adam Pawlicz 394 BIBLIOGRAFIA Aleksander Panasiuk 400 INDEKS RZECZOWY Anna Tokarz-Kocik 410

Dane oraz specyfikacja:

  • Kategoria

    Biznes, ekonomia
  • Producent

    Wydawnictwo Naukowe PWN
  • ISBN

    9788301166809
  • Oprawa

    Kartonowa
  • Autor

    Panasiuk aleksander
  • Wydawnictwo

    Wydawnictwo naukowe pwn
  • Ilość stron

    416
  • Rok wydania

    2011
  • Przecena

    -
  • Opinia użytkowników

    -

Ranking ofert - najlepsze promocyjne ceny 2017

  • Ekonomika turystyki i rekreacji (sklep TaniaKsiazka.pl)
    71,46 zł Sklep TaniaKsiazka.pl
    Przejdź do sklepu
  • Ekonomika turystyki i rekreacji (sklep TaniaKsiazka.pl)
    75,05 zł Sklep TaniaKsiazka.pl
    Przejdź do sklepu

W naszym rankingu znajduje się 2 promocyjnych ofert w cenach od 71,46 zł do 75,05 zł.

Opinie i recenzje użytkowników

Dodaj opinie lub recenzję dla Ekonomika turystyki i rekreacji. Twój komentarz zostanie wyświetlony po moderacji.

Produkty powiązane

Inne w kategorii Biznes, ekonomia

  • Regał CASCADE, 1000x300x1766 mm, grafit

    Zobacz w sklepie Regał CASCADE, 1000x300x1766 mm, grafit
    designowy regał o nieregularnych półkach genialnie uzupełni innowacyjne biuro i salonjest wytwarzany z laminowanej płyty wiórowej o grubości...
    1,100,85 zł
  • Negocjacje fair play Empik.com

    Zobacz w sklepie Negocjacje fair play Empik.com
    Dlaczego tak niemało transakcji, które rewelacyjnie wyglądają na papierze, w rzeczywistości kończy się porażką? Osoby, które zawierają umowy,...
    29,95 zł
  • Key text Rezerwy kapitału trwałego w polsce

    Zobacz w sklepie Key text Rezerwy kapitału trwałego w polsce
    Książka naukowa stanowiąca analizę przeprowadzonych przez autorów badań na temat zastosowania zdolności produkcyjnych w Polsce. - Tematyka książki...
    12,60 zł
  • Key text Biznes międzynarodowy

    Zobacz w sklepie Key text Biznes międzynarodowy
    Wykłady na temat: zarządzania, marketingu i finansów międzynarodowych, podstawowych teorii handlu i biznesu międzynarodowego, inwestycji zagranicznych,...
    12,60 zł
  • Pracownik call center Ekonomik - jacek musiałkiewicz

    Zobacz w sklepie Pracownik call center Ekonomik - jacek musiałkiewicz
    Książka asygnowana jest dla osób, które są zainteresowane pracą w telefonicznym centrum obsługi. Czytelnikami jej mogą być równocześnie absolwenci...
    18,90 zł
  • Wsip Prowadzenie działalności gospodarczej w branży elektronicznej, informatycznej i elektrycznej

    Zobacz w sklepie Wsip Prowadzenie działalności gospodarczej w branży elektronicznej, informatycznej i elektrycznej
    Podręcznik do kształcenia zawodowego, skierowany do uczniów klas 1–3 szkół ponadgimnazjalnych.Podręcznik przybliża zagadnienia związane z podejmowaniem...
    65,80 zł
  • Nieoczywiste Rachunkowość zarządcza w sektorze usług- bezpłatny odbiór zamówień w krakowie (płatność gotówką lub kartą)

    Zobacz w sklepie Nieoczywiste Rachunkowość zarządcza w sektorze usług- bezpłatny odbiór zamówień w krakowie (płatność gotówką lub kartą)
    Celem monografii jest zaprezentowanie problematyki rachunkowości zarządczej – jej koncepcji, instrumentów i zadań – w wybranych obszarach działalności...
    49,00 zł
  • Program lojalnościowy,647KS

    Zobacz w sklepie Program lojalnościowy,647KS
    Książka stanowi nadzwyczajne narzędzie równocześnie dla firm chcących stworzyć własny program lojalnościowy, jak i dla tych, którzy już program...
    32,00 zł
  • Odliczanie VAT w 2017 roku

    Zobacz w sklepie Odliczanie VAT w 2017 roku
    Każdy czynny podatnik VAT ma prawo do odliczenia od swego podatku należnego kwot podatku naliczonego mu w poprzedniej fazie obrotu. Jest to zasada...
    29,95 zł
  • Klasyfikacja budżetowa 2017

    Zobacz w sklepie Klasyfikacja budżetowa 2017
    W publikacji Czytelnik wynajdzie rozporządzenie w sprawie klasyfikacji budżetowej z ergonomicznymi przykładami i zestawieniami. Stanowi ona niezbędne...
    73,50 zł
  • Lobbing i jego sekrety

    Zobacz w sklepie Lobbing i jego sekrety
    Profesor Michel Clamen przedstawia lobbing jako grę toczącą się między decydentami (administracja publiczna, instytucje europejskie) a rozmaitymi...
    7,50 zł
  • Kwalifikacja kapitałów własnych w sprawozdawczości finansowej

    Zobacz w sklepie Kwalifikacja kapitałów własnych w sprawozdawczości finansowej
    Kapitał własny to jedna z najważniejszych kategorii finansowych w przedsiębiorstwie, a jego wyodrębnianie jest normalną procedurą zarówno wśród...
    22,45 zł